Πληροφορίες Τίτλου | |
Αξιολόγηση Διαδραστικών Συστημάτων με Επίκεντρο τον Χρήστη |
|
Υπότιτλος: |
Ευχρηστία, Προσβασιμότητα, Συνεργατική Εργασία, Εμπειρία του Χρήστη |
Συγγραφείς: |
Κουτσαμπάσης, Παναγιώτης |
Κριτικός Αναγνώστης: |
Λέπουρας, Γεώργιος |
Θεματικές Κατηγορίες: | ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ > ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ KAI ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ |
Λέξεις-κλειδιά: |
Αξιολόγηση
Διαδραστικά συστήματα Ευχρηστία Προσβασιμότητα Συνεργατική εργασία Εμπειρία του χρήστη Εμπειρία Χρηστοκεντρικός |
Περιγραφή | |
Περίληψη: |
Καθημερινά χρησιμοποιούμε διαδραστικά συστήματα (interactive systems) τεχνολογιών όπως παγκόσμιου ιστού, φορητών τηλεφώνων, εικονικών κόσμων, που παρέχουν υπηρεσίες σε εύρος περιοχών εφαρμογής - όπως ενημέρωση, διακυβέρνηση, εκπαίδευση και εργασία. Η αξιολόγηση με επίκεντρο το χρήστη είναι μια σημαντική δραστηριότητα εξασφάλισης της ποιότητας των διαδραστικών συστημάτων που εξετάζει το βαθμό στον οποίο το σύστημα ικανοποιεί και είναι συμβατό με τις προσδοκίες, τους στόχους, τις γνώσεις και τις ικανότητες των χρηστών. Η αξιολόγηση είναι μία από τις τρεις περιοχές έμφασης του πρότυπου προγράμματος σπουδών του γνωστικού αντικειμένου της Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου Υπολογιστή (Human-Computer Interaction) σύμφωνα με την ACM (Association of Computing Machinery). Επίσης, είναι μια από τις τρεις αρχές της χρηστοκεντρικής σχεδίασης (user centered design) σύμφωνα με το πρότυπο ISO 13407. Επιπλέον περιλαμβάνεται ως αναγκαία δραστηριότητα σε κάθε μοντέλο του κύκλου ζωής των διαδραστικών συστημάτων.Παρότι υπάρχει πλήθος μεθόδων αξιολόγησης διαδραστικών συστημάτων με επίκεντρο τον χρήστη, σε κάποιες περιπτώσεις η αξιολόγηση δεν αντιμετωπίζεται με τη δέουσα επιμέλεια, γίνεται βιαστικά, συχνά στη βάση λίγων κριτηρίων, ή και καθόλου. Το αποτέλεσμα είναι δυσάρεστες εμπειρίες των χρηστών όπως λάθη, αδιέξοδα αλληλεπίδρασης, αδυναμία κατανόησης και επίτευξης στόχων και εν τέλει μικρή αποδοχή των συστημάτων. Η παραπάνω αντιμετώπιση αλλάζει σταδιακά, ιδιαίτερα στο εξωτερικό, αλλά και στην Ελλάδα. Η μεθοδολογική αξιολόγηση της εμπειρίας του χρήστη κατά κύριο λόγο αφορά τη μελέτη ευχρηστίας (usability), προσβασιμότητας (accessibility), συνεργατικής εργασίας (collaborative work) και εμπειρίας (user experience) των χρηστών. Το βιβλίο παρουσιάζει σημαντικό εύρος μεθόδων αξιολόγησης με πρακτικά παραδείγματα. Με τη χρήση του, οι φοιτητές και επαγγελματίες που μελετούν την Αλληλεπίδραση Ανθρώπου-Υπολογιστή θα εμβαθύνουν στις μεθόδους αξιολόγησης και θα καθοδηγηθούν για την εφαρμογή τους.
|
Γλωσσική Επιμέλεια: |
Κάσδαγλη, Στέλλα-Γεωργία |
Τύπος: |
Προπτυχιακό εγχειρίδιο |
Ημερομηνία Δημιουργίας: | 2015 |
Πληροφορίες Τεκμηρίου | |
ISBN |
978-960-603-086-4 |
Άδεια Χρήσης: |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr |
DOI | http://dx.doi.org/10.57713/kallipos-748 |
Handle | http://hdl.handle.net/11419/2765 |
Βιβλιογραφική Αναφορά: | Κουτσαμπάσης, Π. (2015). Αξιολόγηση Διαδραστικών Συστημάτων με Επίκεντρο τον Χρήστη [Προπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://dx.doi.org/10.57713/kallipos-748 |
Γλώσσα: |
Ελληνικά |
Αποτελείται από: |
1. Αξιολόγηση Ευχρηστίας 2. Αξιολόγηση Προσβασιμότητας 3. Αξιολόγηση Εμπειρίας του Χρήστη 4. Αξιολόγηση Συνεργατικής Εργασίας |
Αριθμός σελίδων |
311 |
Προέλευση έκδοσης: |
Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις |
Μπορείτε να δείτε επίσης | |
Σχόλια Χρηστών | |
Δεν υπάρχουν διαθέσιμα δημοσιευμένα σχόλια! | |