Πληροφορίες Τίτλου | |
Η εκπαίδευση των γυναικών - Οι γυναίκες στην εκπαίδευση |
|
Υπότιτλος: |
Κοινωνικοί, ιδεολογικοί, εκπαιδευτικοί μετασχηματισμοί και η γυναικεία παρέμβαση (18ος - 20ός αι.) |
Συγγραφείς: |
Δαλακούρα, Αικατερίνη Ζιώγου Καραστεργίου, Σιδηρούλα |
Κριτικός Αναγνώστης: |
Μπονίδης, Κυριάκος |
Θεματικές Κατηγορίες: | ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ > ΠΕΔΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ > ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ > ΙΣΤΟΡΙΑ > ΕΙΔΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ > ΙΣΤΟΡΙΑ > ΓΕΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΘΕΩΡΙΑ > ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ > ΙΣΤΟΡΙΑ > ΓΕΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΘΕΩΡΙΑ > ΝΕOΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ > ΙΣΤΟΡΙΑ > ΕΙΔΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ > ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΦΕΜΙΝΙΣΜΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ > ΙΣΤΟΡΙΑ > ΕΙΔΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ > ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ > ΒΑΘΜΙΔΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ) ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ > ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΕΥΡΕΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ) > ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ANA ΟΜΑΔΑ) > ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ANA ΟΜΑΔΑ) > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΟΡΙΤΣΙΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ANA ΟΜΑΔΑ) > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ANA ΟΜΑΔΑ) > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ > ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ |
Λέξεις-κλειδιά: |
Ιστορία εκπαίδευσης
Ιστορία των γυναικών και του φύλου Ιστορία της γυναικείας εκπαίδευσης Γυναικείοι σύλλογοι Γυναικείος τύπος Πανεπιστημιακή εκπαίδευση Ιστορία των εκπαιδευτικών θεωριών Γυναίκες παιδαγωγοί Δασκάλες |
Περιγραφή | |
Περίληψη: |
Το βιβλίο αφορά στην ιστορία της γυναικείας εκπαίδευσης και στο ρόλο των γυναικών στη διαμόρφωση του εκπαιδευτικού συστήματος και της εκπαιδευτικής/παιδαγωγικής φιλοσοφίας, και στη συμβολή τους στις πολιτισμικές διεργασίες και στους κοινωνικούς/ιδεολογικούς μετασχηματισμούς της ελληνικής κοινωνίας. Χρονικά καλύπτει την περίοδο από το 18ο αιώνα έως τη μεταπολίτευση και γεωγραφικά και στους δυο /πολιτικούς χώρους, το ελληνικό κράτος και τις κοινότητες του οθωμανικού χώρου. Χωρίζεται σε δυο μέρη: Το πρώτο μέρος αναφέρεται στη συγκρότηση και εξέλιξη του εκπαιδευτικού συστήματος των γυναικών (προσχολική-τριτοβάθμια), με εμπλαισίωση στις μεταβαλλόμενες ιστορικές συνθήκες (πολιτικές οικονομικές, κοινωνικές ιδεολογικές), και στο δεύτερο μέρος αναλύεται η παιδαγωγική, πολιτισμική δράση των γυναικών και το ‘παράδοξο’ της γυναικείας διδασκαλίας. Σκοπός του βιβλίου είναι να δοθεί μια ολοκληρωμένη (θεματικά και χρονικά) ιστορία της γυναικείας εκπαίδευσης, να τονιστεί η γυναικεία συμβολή και ο έμφυλος παράγοντας στις εκπαιδευτικές κοινωνικές εξελίξεις/αλλαγές. Πιο συγκεκριμένα η δομή-θεματολογία του βιβλίου είναι η ακόλουθηΜέρος Α: Ιδεολογικές συγκρούσεις και θεσμικές κατακτήσεις: η συγκρότηση του εκπαιδευτικού συστήματος των γυναικών- Λόγοι ‘περί γυναικών’ (φύση, κοινωνικός ρόλος, εκπαίδευση, δικαιώματα, εργασία) - οι αντιφάσεις - Η γέννηση, διαμόρφωση και εξέλιξη του εκπαιδευτικού συστήματος (προσχολική –τριτοβάθμια)- Μεταρρυθμιστική παιδαγωγική-νέες προτάσεις- Εκπαίδευση –εργασία –επιστήμες- Γυναικεία κινήματα-συλλογική δράση-φεμινιστικό κίνημαΜέρος Β΄: Γυναίκες και εκπαίδευση –οι γυναίκες στην εκπαίδευση- Οι αντιφάσεις επαγγελματικής και προσωπικής ζωής- Ατομική- συλλογική δραστηριότητα (φεμινιστική, φιλανθρωπική, κοινωνική, συνδικαλιστική, πολιτική)- Εκδοτική δραστηριότητα - Εκπαιδευτική/παιδαγωγική δραστηριότηταΤο βιβλίο απευθύνεται σε προπτυχιακούς, μεταπτυχιακούς φοιτητές/τριες, αλλά και ερευνητές/τριες των σχετικών επιστημονικών πεδίων.
|
Γλωσσική Επιμέλεια: |
Αποστολή, Περσία |
Τεχνική Επεξεργασία: |
Αναπλιώτης, Δημήτριος |
Τύπος: |
Προπτυχιακό εγχειρίδιο |
Ημερομηνία Δημιουργίας: | 2015 |
Πληροφορίες Τεκμηρίου | |
ISBN |
978-960-603-290-5 |
Άδεια Χρήσης: |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr |
Χωρική Κάλυψη: |
Το σύγγραμμα καλύπτει το γεωγραφικό χώρο του ελληνικού κράτους και των ορθόδοξων/ελληνικών κοινοτήτων της οθωμανικής αυτοκρατορίας |
Χρονική Κάλυψη: |
Το σύγγραμμα καλύπτει τη χρονική περίοδο από τον 18ο αιώνα έως και τον 20ό και ειδικότερα την πρώτη περίοδο της μεταπολίτευσης. |
DOI | http://dx.doi.org/10.57713/kallipos-764 |
Handle | http://hdl.handle.net/11419/2585 |
Βιβλιογραφική Αναφορά: | Δαλακούρα, Α., & Ζιώγου Καραστεργίου, Σ. (2015). Η εκπαίδευση των γυναικών - Οι γυναίκες στην εκπαίδευση [Προπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://dx.doi.org/10.57713/kallipos-764 |
Γλώσσα: |
Ελληνικά |
Αποτελείται από: |
1. Η αναβίωση του γυναικείου ζητήματος (18ος - 19ος αιώνας) 2. Διαμορφώνοντας την ταυτότητα των γυναικών τον 19ο αιώνα 3. Αναδιαμορφώνοντας την ταυτότητα των γυναικών (μεσοπόλεμος-μεταπολίτευση) 4. Πανεπιστημιακή εκπαίδευση - Γυναίκες και επιστήμη στην Ελλάδα (1890-1976) 5. «Περίεργον τι τέρας: η διδασκάλισσα»: παραδοξότητες, αντιφάσεις, διλήμματα και υπερβάσεις 6. Γυναικεία εγγραμματοσύνη: κοινωνική παρουσία και παρεμβάσεις 7. Γυναίκες εκπαιδευτικοί και η διαμόρφωση της εκπαιδευτικής θεωρίας και πράξης |
Αριθμός σελίδων |
346 |
Προέλευση έκδοσης: |
Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις |
Μπορείτε να δείτε επίσης | |
Σχόλια Χρηστών | |
Δεν υπάρχουν διαθέσιμα δημοσιευμένα σχόλια! | |