Πληροφορίες Τίτλου | |
Ψηφιακά παιχνίδια και μάθηση |
|
Συγγραφείς: |
Βούλγαρη, Ηρώ Ροϊνιώτη, Ελίνα Κουτρομάνος, Γεώργιος Ι. Σιντόρης, Χρήστος Μάνεσης, Διονύσιος |
Θεματικές Κατηγορίες: | ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ > ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ/ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ > ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΒΑΣΙΣΜΕΝΗ ΣΕ ΠΛΑΤΦΟΡΜΕΣ > ΠΛΑΤΦΟΡΜΕΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ > ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΕΥΡΕΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ) > ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ > ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΕΥΡΕΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ) > ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ > ΜΟΡΦΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ > ΑΝΟΙΚΤΗ ΚΑΙ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ > ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΠΟΒΟΗΘΟΥΜΕΝΗ ΑΠΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΞΙΩΝ > ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ |
Λέξεις-κλειδιά: |
Ψηφιακά παιχνίδια
Μάθηση βασισμένη στο ψηφιακό παιχνίδι Παιχνίδια σοβαρού σκοπού Εκπαίδευση Ψηφιακός γραμματισμός Χωροευαίσθητα παιχνίδια Παιχνίδια επαυξημένης πραγματικότητας Παιχνίδια πολλών παικτών Ψηφιακά περιβάλλοντα μάθησης |
Περιγραφή | |
Περίληψη: |
Τα ψηφιακά παιχνίδια, πέρα από μέσα ψυχαγωγίας, έχουν πλέον εξελιχθεί σε μέσα έκφρασης, μετάδοσης μηνυμάτων, εκπαιδευτικά εργαλεία, πηγές έμπνευσης και μάθησης, πολιτισμικά αντικείμενα και πυρήνες ανάπτυξης πολιτισμικού περιεχομένου. Στο σύγγραμμα αυτό, αποτυπώνονται κάποιες από τις πτυχές των παιχνιδιών που διαμορφώνουν την εμπειρία του παιχνιδιού και την κουλτούρα ή τις κουλτούρες του παιχνιδιού. Τα ψηφιακά παιχνίδια τοποθετούνται σε ένα πλέγμα παραγόντων που αφορούν τη μάθηση και διερευνάται η σχέση τους με αυτούς τους παράγοντες και με το κοινωνικό και πολιτισμικό τους πλαίσιο. Παρουσιάζονται παραδείγματα παιχνιδιών, πρακτικών, και διαδικασιών από τον ευρύτερο χώρο των ψηφιακών παιχνιδιών, όπως εμπορικά, ψυχαγωγικά και παιχνίδια σοβαρού σκοπού. Το σύγγραμμα χωρίζεται σε 12 κεφάλαια, τα οποία συχνά συναντώνται και συνδέονται, καθώς πολλά από τα θέματα, τα οποία πραγματεύεται, μπορεί να διαχέονται σε περισσότερες από μία θεματικές περιοχές.
Η δομή των κεφαλαίων έχει νοηματική ακολουθία, αρχίζοντας από τον προσδιορισμό βασικών εννοιών και τις κατηγοριοποιήσεις παιχνιδιών, και προχωρώντας σε πιο σύνθετα θέματα, όπως η έκφραση ιδεών, αξιών, και μηνυμάτων μέσω ψηφιακών παιχνιδιών, οι δεξιότητες που υποστηρίζονται απ’ αυτά, ο γραμματισμός ψηφιακών παιχνιδιών, ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη και η αξιολόγησή τους, καθώς και οι αντιλήψεις για τον εθισμό και την επιθετική συμπεριφορά. Ωστόσο, δεν είναι απαραίτητη η γραμμική ανάγνωση του βιβλίου. Οι αναγνώστες και αναγνώστριες μπορούν να επιλέξουν τη σειρά και το κεφάλαιο που θα επεξεργαστούν και να ανατρέξουν σε προηγούμενα ή σε επόμενα κεφάλαια για την αναφορά σε έννοιες που τους είναι τυχόν ασαφείς. Κάθε κεφάλαιο συνοδεύεται από ενδεικτικές δραστηριότητες ή θέματα για προβληματισμό και σκέψη. Το σύγγραμμα αυτό συνοδεύεται, επίσης, από υποστηρικτικό υλικό, όπως πηγές και περαιτέρω αναλύσεις, στον διαδικτυακό τόπο Ψηφιακά Παιχνίδια και Μάθηση (Σύγγραμμα Κάλλιπος + Συνοδευτικό Υλικό) https://eclass.uoa.gr/courses/ECD533/.
|
Γλωσσική Επιμέλεια: |
Ιορδανίδου, Ντόση |
Γραφιστική Επιμέλεια: |
Αυγουστινιάτου, Άννα |
Τύπος: |
Προπτυχιακό εγχειρίδιο |
Ημερομηνία Δημιουργίας: | 12-02-2024 |
Πληροφορίες Τεκμηρίου | |
ISBN |
978-618-228-021-8 |
Άδεια Χρήσης: |
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές (CC BY-NC-SA 4.0) |
DOI | http://dx.doi.org/10.57713/kallipos-250 |
Handle | http://hdl.handle.net/11419/9738 |
Βιβλιογραφική Αναφορά: | Βούλγαρη, Η., Ροϊνιώτη, Ε., Κουτρομάνος, Γ., Σιντόρης, Χ., & Μάνεσης, Δ. (2024). Ψηφιακά παιχνίδια και μάθηση [Προπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://dx.doi.org/10.57713/kallipos-250 |
Γλώσσα: |
Ελληνικά |
Αποτελείται από: |
1. Ορίζοντας τα ψηφιακά παιχνίδια 2. Ταξινομήσεις και κατηγορίες 3. Κίνητρα εμπλοκής 4. Ανάπτυξη γνωστικών δεξιοτήτων 5. Ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων 6. Μαθαίνοντας πέρα από τα όρια του παιχνιδιού 7. Τα ψηφιακά παιχνίδια ως μέσα έκφρασης 8. Γραμματισμός ψηφιακών παιχνιδιών 9. Ψηφιακά παιχνίδια στην τάξη 10. Σχεδιασμός και ανάπτυξη ψηφιακών παιχνιδιών 11. Αξιολόγηση παιχνιδιών 12. Η διαμάχη για τη σχέση των ψηφιακών παιχνιδιών με τον εθισμό και την επιθετική συμπεριφορά |
Αριθμός σελίδων |
290 |
Προέλευση έκδοσης: |
Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις |
Μπορείτε να δείτε επίσης | |
Σχόλια Χρηστών | |
Δεν υπάρχουν διαθέσιμα δημοσιευμένα σχόλια! | |