Πληροφορίες Τίτλου | |
Το ελισαβετιανό Θέατρο |
|
Υπότιτλος: |
Ιστορία θεάτρου - Δραματολογία |
Συγγραφείς: |
Αλτουβά, Αλεξία |
Κριτικός Αναγνώστης: |
Λαλαγιάννη, Βασιλική |
Θεματικές Κατηγορίες: | ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ > ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΑ > ΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ ΘΕΑΜΑΤΟΣ > ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ > ΘΕΑΤΡΟ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ > ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΑ > ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ > ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΕΙΔΗ > ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ > ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ ΚΕΙΜΕΝΑ/ΣΕΝΑΡΙΑ > ΚΕΙΜΕΝΑ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ |
Περιγραφή | |
Περίληψη: |
Στο κεφάλαιο για το Ελισαβετιανό Θέατρο θα εξετάσουμε στο πρώτο μέρος τα ιστορικά στοιχεία, εστιάζοντας στα παρακάτω κεφάλαια: 1. Η εποχή της Αναγέννησης και η επίδραση που άσκησε στην Αγγλία, Το ιστορικό πλαίσιο της περιόδου, Η περίοδος που προηγήθηκε της ελισαβετιανής στο αγγλικό θέατρο. 2. Οι επιδράσεις που διαμόρφωσαν την θεατρική τέχνη της ελισαβετιανής περιόδου, Οι μεσαιωνικές ηθολογίες και τα ιντερλούδια, Οι αυλικές μάσκες, Η επίδραση του Μπαρόκ, τα βασικά χαρακτηριστικά του, η αντίληψη για το θέατρο, η απήχηση του μπαρόκ στην δραματική τέχνη. Οι πηγές της αγγλικής δραματογραφίας της περιόδου, Chronicle Plays και Broadsheet Drama. 3. Οι θεατρικοί συγγραφείς της ελισαβετιανής περιόδου, Οι «πανεπιστημιακές διάνοιες»: Τζων Λίλι, Ρόμπερτ Γκρην, Τόμας Λοτζ, Τζωρτζ Πηλ, Τόμας Νας, Κρίστοφερ Μάρλοου, ο ιδιαίτερος Μπεν Τζόνσον, ο μοναδικός Ουίλιαμ Σαίξπηρ: βιογραφικά στοιχεία και στοιχεία του έργου του ανά κατηγορία (Ιστορικά Δράματα, Κωμωδίες, Τραγωδίες). 4. Τα θέατρα και οι ελισαβετιανές σκηνές, το The Theatre του Τζέημς Μπάρμπαιητζ, άλλα γνωστά δημόσια θέατρα της περιόδου, το Γκλόουμπ και οι παραστάσεις των έργων του Σαίξπηρ, η απεικόνιση του Swan Theatre από τον Ντε Βιτ, η περιγραφή του χώρου, Οι θίασοι, τα σχήματα των ενηλίκων και οι μαθητικοί θίασοι των αγοριών των Εκκλησιαστικών Σχολείων, το πλαίσιο λειτουργίας τους, η θεατρική πρακτική, η υποκριτική, το κοστούμι, τα σκηνικά. Στο δεύτερο μέρος του κεφαλαίου θα εστιάσουμε στα δράματα του σημαντικότερου εκπροσώπου της περιόδου, Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, και συγκεκριμένα θα αναλύσουμε δραματολογικά αποσπάσματα από τα έργα: Ριχάρδος ΙΙΙ, Όνειρο Θερινής Νυκτός, Άμλετ, Βασιλιάς Ληρ. Η ανάλυση θα εστιάσει στην περιγραφή της πλοκής, στους κεντρικούς χαρακτήρες, στη θεματική των έργων, σύνδεση με το ιστορικοκοινωνικό πλαίσιο. Το κεφάλαιο θα περιλαμβάνει επίσης παραθέματα των υπό μελέτη έργων και αποσπάσματα βιβλιογραφίας που θα πλαισιώνουν θεωρητικά τα κείμενα.
|
Γλωσσική Επιμέλεια: |
Ντάφος, Βάιος |
Τύπος: |
Κεφάλαιο |
Ημερομηνία Δημιουργίας: | 2015 |
Πληροφορίες Τεκμηρίου | |
Άδεια Χρήσης: |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr |
Handle | http://hdl.handle.net/11419/2938 |
Βιβλιογραφική Αναφορά: | Αλτουβά, Α. (2015). Το ελισαβετιανό Θέατρο [Κεφάλαιο]. Στο Ταμπάκη, Ά., Σπυριδοπούλου, Μ., & Αλτουβά, Α. 2015. Ιστορία και Δραματολογία Ευρωπαϊκού Θεάτρου [Προπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://hdl.handle.net/11419/2938 |
Γλώσσα: |
Ελληνικά |
Αποτελεί μέρος του: |
Ιστορία και Δραματολογία Ευρωπαϊκού Θεάτρου |
Αριθμός σελίδων |
20 |
Προέλευση έκδοσης: |
Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις |