DSpace

Πληροφορίες Τίτλου
Τίτλος: Το θέατρο του γαλλικού Διαφωτισμού – ΙI Η κωμωδία από τον Μαριβώ στον Μπωμαρσέ
Συγγραφείς:Ταμπάκη, Άννα
Αλτουβά, Αλεξία
Κριτικός Αναγνώστης: Λαλαγιάννη, Βασιλική
Σχολές/Τμήματα: ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Θέμα: 
Λέξεις-κλειδιά: 
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
ΔΡΑΜΑΤΟΛΟΓΙΑ
ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑ
ΔΡΑΜΑΤΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ
Περιγραφή
Περίληψη: 
Στο κεφάλαιο αυτό θα εστιάσουμε στο θέατρο του ροκοκό, στην ηγετική μορφή του Μαριβώ, στο ρόλο του στην ανανέωση του κωμικού είδους με το λεπτό χιούμορ και την ανάδυση της ερωτικής ψυχολογίας, δίνοντας έμφαση στην πρωτοτυπία του έργου του (marivaudage και όσμωση ψυχολογικής αλήθειας και απελευθέρωση της φαντασίας, η συζήτηση ως κωμικό στοιχείο κ.ά.). Τέλος, θα γίνει δραματολογική ανάλυση των έργων: Το παιχνίδι του έρωτα και της τύχης, το Νησί των Σκλάβων και οι Ψευδοεξομολογήσεις. Εν συνεχεία, θα περάσουμε στον Μπωμαρσέ. Η κωμωδία, όπως τονίστηκε ήδη, δίνοντας στον παραδοσιακό τύπο του υπηρέτη (valet) απεριόριστη ελευθερία και λεκτική «δύναμη» υποβάλλει στην τσουχτερή κριτική του όλα τα στρώματα μιας κοινωνίας που αρχίζει να αμφιβάλλει για τις αξίες της. Ο υπηρέτης της κωμωδίας δεν συνεισφέρει μόνον στην πλοκή, αλλά και καταγγέλλει τα κακώς κείμενα. Κατ’αυτόν τον τρόπο, οι ελευθερίες που παίρνει ο Beaumarchais δεν είναι παρά το αποτέλεσμα, η κατάληξη του κοινωνικού και ιστορικού ρεύματος που έχει βιώσει. Θα γίνει δραματολογική ανάλυση του Κουρέα της Σεβίλλης και των Γάμων του Φίγκαρο.
Ημερομηνία Δημιουργίας: 2015
Πληροφορίες Τεκμηρίου
Είδος Τεκμηρίου: Κεφάλαιο Συγγράμματος
URI: http://hdl.handle.net/11419/2936
Βιβλιογραφική Αναφορά:Ταμπάκη, Ά., Αλτουβά, Α. 2015. Το θέατρο του γαλλικού Διαφωτισμού – ΙI Η κωμωδία από τον Μαριβώ στον Μπωμαρσέ. [Κεφάλαιο Συγγράμματος]. Στο Ταμπάκη, Ά., Σπυριδοπούλου, Μ., Αλτουβά, Α. 2015. Ιστορία και δραματολογία ευρωπαϊκού θεάτρου. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα:Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. κεφ 9. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/2936
Γλώσσα: Ελληνικά
Αποτελεί μέρος του: Ιστορία και δραματολογία ευρωπαϊκού θεάτρου
Άδεια Χρήσης: Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Όχι Παράγωγα Έργα
Σχετικά Μαθήματα: 
1. ΕΥΡΩΠ.ΔΡΑΜΑΤ.Β [ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ, ΣΧΟΛΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ, ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ]
2. ΜΟΛΙΕΡΟΣ:ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΤΟΥ ΚΩΜΙΚΟΥ [ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ, ΣΧΟΛΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ, ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ]
3. Ιστορία και Δραματολογία Παγκοσμίου Θεάτρου ΙΙ:17ος-18ος αιώνας [ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ, ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ]
4. Ιστορία και Δραματολογία Ευρωπαϊκού Θεάτρου Ι (Αναγέννηση) [ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ, ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ]
Γλωσσική Επιμέλεια: Ντάφος, Βάιος
Τύπος έκδοσης: Εκδόσεις Κάλλιπος
Εμφανίζεται στις συλλογές:Ανθρωπιστικές και Νομικές Επιστήμες, Επιστήμες Τεχνών και Γραμμάτων

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:

Μορφότυπο Μέγεθος Περιγραφή
Adobe PDF1,25 MB-KατεβάστεΔείτε

Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα

Όροι χρήσης HEAL-Link © 2015

HEAL-Link NTUA GRNET European Union EDULLL ESPA