DSpace

Πληροφορίες Τίτλου
Τίτλος: Συστήματα συστάσεων (Recommender systems)
Συγγραφείς:Σταλίδης, Γεώργιος
Καρδαράς, Δημήτριος
Κριτικός Αναγνώστης: Διαμαντάρας, Κωνσταντίνος
Σχολές/Τμήματα: ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΟ ΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Θέμα: 
Λέξεις-κλειδιά: 
ΕΞΑΓΩΓΗ ΓΝΩΣΗΣ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΕΥΦΥΙΑ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Περιγραφή
Περίληψη: 
Το κεφάλαιο αυτό αναφέρεται στην τεχνολογία και τις εφαρμογές των συστημάτων συστάσεων (ή προτάσεων). Περιγράφει τις βασικές και πιο δημοφιλείς αρχιτεκτονικές των συστημάτων προτάσεων και των τεχνικών ανάλυσης που χρησιμοποιούν. Οι βασικές τεχνικές που περιγράφονται είναι: οι Τεχνικές με βάση το περιεχόμενο (content-based), οι Τεχνικές συνεργατικού φιλτραρίσματος (collaborative filtering), οι Τεχνικές με βάση τη γνώση (knowledge-based), και οι Υβριδικές (Hybrid),. Το κεφάλαιο συνεχίζει με την περιγραφή των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα συστήματα προτάσεων είτε στην εφαρμογή τους είτε στο ερευνητικό πεδίο. Έτσι λοιπόν αναφέρονται τα παρακάτω προβλήματα. Αραιά και Διάσπαρτα Δεδομένα (Data Sparsity). Οι προτάσεις βασίζονται σε γνώση των προτεραιοτήτων των χρηστών και των αξιολογήσεών τους σε υπηρεσίες και προϊόντα. Δεν είναι σπάνιο όμως το φαινόμενο όπου αρκετοί χρήστες δεν αξιολογούν τα περισσότερα από τα διαθέσιμα χαρακτηριστικά των υπηρεσιών και των προϊόντων. Το αποτέλεσμα είναι να είναι διαθέσιμα δεδομένα με αρκετές ελλείψεις, δηλαδή να είναι αραιά και διάσπαρτα και αυτό συνεπώς επηρεάζει την ευστοχία και την αποδοχή των προτάσεων δηλαδή, την αποτελεσματικότητα του συστήματος προτάσεων. Το πρόβλημα της ψυχρής εκκίνησης (Cold-Start Problem). Νέα χαρακτηριστικά και υπηρεσίες, καθώς και νέοι χρήστες αποτελούν θέματα προς αντιμετώπιση, γιατί εφόσον είναι νέα στοιχεία στο σύστημα, πιθανόν να μην υπάρχει η ανάλογη και κατάλληλη πληροφόρηση. Επομένως η οποιαδήποτε διαμόρφωση πρότασης είναι αμφίβολη ως προς την επιτυχία της. Το πρόβλημα της Απάτης (Fraud), όπου κάποιος προσπαθεί να αυξήσει πλασματικά το βαθμό επιθυμίας ενός προϊόντος (push attacks), δείχνοντας έτσι πόσο πολύ το θέλουν άλλοι πελάτες. Με παρόμοιο τρόπο, άλλο είδος απάτης προσπαθεί να μειώσει το βαθμό επιθυμίας ενός προϊόντος (nuke attacks). Τέλος το κεφάλαιο περιγράφει μεθόδους αξιολόγησης των συστημάτων προτάσεων και περιοχές εφαρμογών με παραδείγματα.
Πίνακας Περιεχομένων: 
1. Συστήματα Προτάσεων: Εισαγωγή
2. Τεχνικές και Στρατηγικές Ανάλυσης
2.1. Τεχνικές με βάση το περιεχόμενο
2.2. Τεχνικές συνεργατικού φιλτραρίσματος
2.3. Τεχνικές με βάση τη γνώση
2.4. Τεχνικές υβριδικές
3. Προβλήματα στην Ανάπτυξη των Συστημάτων Προτάσεων
4. Πλεονεκτήματα και Μειονεκτήματα Τεχνικών
4.1. Τεχνική-μέθοδος: με βάση το περιεχόμενο
4.2. Τεχνική-Μέθοδος: Με συνεργατικό φιλτράρισμα
4.3. Τεχνική-Μέθοδος: Με βάση τη γνώση
5. Αξιολόγηση Συστημάτων Προτάσεων
6. Εφαρμογές και Παραδείγματα
7. Συμπεράσματα
Ημερομηνία Δημιουργίας: 2015
Πληροφορίες Τεκμηρίου
Είδος Τεκμηρίου: Κεφάλαιο Συγγράμματος
URI: http://hdl.handle.net/11419/1170
Βιβλιογραφική Αναφορά:Σταλίδης, Γ., Καρδαράς, Δ. 2015. Συστήματα συστάσεων (Recommender systems). [Κεφάλαιο Συγγράμματος]. Στο Σταλίδης, Γ., Καρδαράς, Δ. 2015. Διαχείριση δεδομένων και επιχειρηματική ευφυΐα. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα:Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. κεφ 9. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/1170
Γλώσσα: Ελληνικά
Αποτελεί μέρος του: Διαχείριση δεδομένων και επιχειρηματική ευφυΐα
Άδεια Χρήσης: Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Όχι Παράγωγα Έργα
Σχετικά Μαθήματα: 
1. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ [ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΟ ΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΤΜΗΜΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ & ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ]
2. ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ [ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΟ ΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΤΜΗΜΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ & ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ]
3. ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ [ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ, ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ]
4. ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ [ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ, ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ]
Τύπος έκδοσης: Εκδόσεις Κάλλιπος
Εμφανίζεται στις συλλογές:Επιστήμες Μηχανικών και Πληροφορική

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:

Μορφότυπο Μέγεθος Περιγραφή
Adobe PDF1,52 MB-KατεβάστεΔείτε

Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα

Όροι χρήσης HEAL-Link © 2015

HEAL-Link NTUA GRNET European Union EDULLL ESPA