Title Details: | |
Εξέλιξη, νόηση και νόημα |
|
Authors: |
Triarchou, Lazaros |
Reviewer: |
Panagis, Georgios |
Subject: | MEDICINE AND HEALTH SCIENCES, LIFE SCIENCES, BIOLOGICAL SCIENCES > LIFE SCIENCES > MOLECULAR BIOSCIENCES > NEUROSCIENCES HUMANITIES AND ARTS > EDUCATION AND EDUCATION SCIENCES LAW AND SOCIAL SCIENCES > PSYCHOLOGY > PHYSIOLOGICAL PSYCHOLOGY AND NEUROSCIENCE > NEUROPSYCHOLOGY AND NEUROLOGY |
Description: | |
Abstract: |
Eξέλιξη νευρικών συστημάτων και νοημοσύνης, η προέλευση του ανθρώπινου εγκεφάλου, η εξέλιξη της γλώσσας, της συνείδησης και της νοημοσύνης και οι πηγές των συγκινήσεων. Σύμφωνα με την «τριαδική θεωρία» του MacLean, ο ανθρώπινος εγκέφαλος αποτελεί σύνθεση τριών διαδοχικά εξελιγμένων συστατικών εγκεφάλων, οι οποίοι, ενώ συλλειτουργούν, διατηρούν τα αρχικά τους χαρακτηριστικά. Λειτουργίες για τις οποίες ευθύνονται αντίστοιχα ο «ερπετοειδής», ο «μεταιχμιακός» και ο «νεοθηλαστικός» εγκέφαλος είναι η πρωτονόηση, η συγκινησιακή νόηση και η λογική νόηση. Στην σχετικά σύντομη πορεία του ανθρώπινου είδους στην εξελικτική κλίμακα, τα τρία εγκεφαλικά υποσυστήματα έχουν ενσωματωθεί ατελώς, επηρεάζοντας ατομικές και κοινωνικές συμπεριφορές που βρίσκονται υπό τον έλεγχο κάθε ατομικής ή συλλογικής πράξης.
|
Technical Editors: |
Koumartzis, Nikolaos |
Type: |
Chapter |
Creation Date: | 2015 |
Item Details: | |
License: |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr |
Handle | http://hdl.handle.net/11419/5177 |
Bibliographic Reference: | Triarchou, L. (2015). Εξέλιξη, νόηση και νόημα [Chapter]. In Triarchou, L. 2015. Neurobiological bases in Education [Undergraduate textbook]. Kallipos, Open Academic Editions. https://hdl.handle.net/11419/5177 |
Language: |
Greek |
Is Part of: |
Neurobiological bases in Education |
Publication Origin: |
Kallipos, Open Academic Editions |