Adobe PDF (52.46 MB)
Πίνακας Περιεχομένων - Adobe PDF (870.81 kB)
Συνοπτικά στοιχεία
Κατεβάστε
Σχόλια Χρηστών
Πληροφορίες Τίτλου
Η ταινία και το βίντεο στην εκπαίδευση
Υπότιτλος: Προσεγγίσεις και πρακτικές αξιοποίησης στην τάξη
Συγγραφείς: Σοφός, Αλιβίζος (Λοΐζος)
Γιασιράνης, Στέφανος
Θεματικές Κατηγορίες: ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ > ΜΟΡΦΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ > ΑΝΟΙΚΤΗ ΚΑΙ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ > ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ
ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ > ΒΑΘΜΙΔΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ > ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ > ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ
ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ > ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ (ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ)
ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ > ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΑ > ΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ ΘΕΑΜΑΤΟΣ > ΤΑΙΝΙΕΣ
Λέξεις-κλειδιά:
Βίντεο
Εκπαίδευση
Ανάλυση ταινίας
Κινηματογραφική παιδεία
Ντοκιμαντέρ
Εκπαιδευτικό βίντεο
Επεξηγηματικό βίντεο
Μαζικά Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα
Δείκτες ποιότητας βίντεο
Δημιουργία βίντεο
Διαδραστικό βίντεο
Επεξεργασία βίντεο
Υποτιτλισμός βίντεο
Eκπαιδευτικό κανάλι
Σενάριο διακλάδωσης
Εκπαιδευτικός σχεδιασμός
Οπτικοακουστικός γραμματισμός
Ταινία και εκπαίδευση
Ψηφιακή μάθηση
Περιγραφή
Περίληψη:
Στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα παρατηρείται το εξής φαινόμενο, από τη μια οι εκπαιδευτικοί να θεωρούν ότι η αξιοποίηση και η δημιουργία δικών τους βίντεο αποτελεί σημαντικό εκπαιδευτικό μέσο, ενώ, από την άλλη, η αξιοποίησή τους να είναι πολύ μικρή. Σε αυτό το βιβλίο, που αποτελεί τον καρπό ερευνών, διδασκαλίας και δράσεων των τελευταίων χρόνων, και εμπεριέχει επιμέρους κείμενα που είχαν δημιουργηθεί για τις ανάγκες της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης σε επίπεδο προπτυχιακών, μεταπτυχιακών και μεταδιδακτορικών σπουδών, επιχειρείται η ανάπτυξη δεξιοτήτων που θα επιτρέψουν στους εκπαιδευτικούς να αξιοποιήσουν τα βίντεο σε κάθε μορφή εκπαίδευσης, στη δια ζώσης, στη μεικτή ή στη διαδικτυακή. Η δομή του βιβλίου, το οποίο αποτελείται από τρία μέρη, αντανακλά τον τρόπο που προσεγγίζεται το θέμα της ταινίας και του βίντεο στην εκπαίδευση. Στο πρώτο μέρος, η ταινία προσεγγίζεται ως πολιτισμικό αγαθό, προβάλλεται η εκπαιδευτική της αξιοποίηση και αποτυπώνεται ο τρόπος ανάλυσής της ώστε να αποτελέσει διδακτικό υλικό, σύμφωνα με το ΑΠΣ. Στο δεύτερο μέρος, η ταινία προσεγγίζεται ως εκπαιδευτικό μέσο, εστιάζοντας σε τρόπους εκπαιδευτικής αξιοποίησής της στο σχολείο. Επεξηγείται πώς ο εκπαιδευτικός από χρήστης θα μπορέσει να γίνει ο ίδιος δημιουργός εκπαιδευτικών βίντεο, προκειμένου να τα αξιοποιήσει στη διδασκαλία ή σε εκπαιδευτικό κανάλι που θα δημιουργήσει ή σε μια σειρά διαδικτυακών μαθημάτων, ανοικτών προς τους μαθητές. Τέλος, στο τρίτο μέρος παρουσιάζονται ψηφιακά εργαλεία καταγραφής, επεξεργασίας, εμπλουτισμού και δημοσίευσης βίντεο, μαζί με μια ενδεικτική δραστηριότητα αξιοποίησης των δυνατοτήτων τους. Τα εν λόγω εργαλεία, όταν αξιοποιηθούν από τους εκπαιδευτικούς, μπορούν να βελτιώσουν την εκπαιδευτική αξία των τελικών βίντεο, καθιστώντας τα ακόμα πιο αποτελεσματικά κατά την αξιοποίησή τους στην εκπαιδευτική πράξη.
Γλωσσική Επιμέλεια: Μπίσμπα, Άννα
Γραφιστική Επιμέλεια: Κανελλόπουλος, Δημήτριος
Τύπος: Μεταπτυχιακό εγχειρίδιο
Ημερομηνία Δημιουργίας: 28-08-2022
Πληροφορίες Τεκμηρίου
ISBN 978-618-5667-42-9
Άδεια Χρήσης: Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές (CC BY-NC-SA 4.0)
DOI http://dx.doi.org/10.57713/kallipos-58
Handle http://hdl.handle.net/11419/8451
Βιβλιογραφική Αναφορά: Σοφός, Α., & Γιασιράνης, Σ. (2022). Η ταινία και το βίντεο στην εκπαίδευση [Μεταπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://dx.doi.org/10.57713/kallipos-58
Γλώσσα: Ελληνικά
Αποτελείται από:
1. Προσεγγίσεις για τα οπτικοακουστικά μέσα από το πεδίο της Παιδαγωγικής των Μέσων
2. Η ταινία μυθοπλασίας στην εκπαίδευση
3. Το ντοκιμαντέρ στην εκπαίδευση
4. Παιδαγωγικό πλαίσιο ανάλυσης ταινίας
5. Ενέργειες για την αξιοποίηση της ταινίας στην εκπαίδευση και πρακτικές για την προώθηση του οπτικοακουστικού γραμματισμού
6. Το βίντεο στο σχολείο
7. Το επεξηγηματικό βίντεο ως ιδιαίτερη κατηγορία ψηφιακού βοηθήματος
8. Το εκπαιδευτικό βίντεο για τη σχολική διά ζώσης και εξ αποστάσεως διδασκαλία
9. Το βίντεο ως βασικό στοιχείο στα Μαζικά Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOCs)
10. Κατηγορίες ποιοτικών χαρακτηριστικών εκπαιδευτικών βίντεο
11. Εργαλεία καταγραφής βίντεο
12. Εργαλεία διαδραστικού βίντεο
13. Εργαλεία επεξεργασίας βίντεο
14. Εργαλεία υποτιτλισμού
15. Δημοσίευση βίντεο
Αριθμός σελίδων 422
Προέλευση έκδοσης: Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις
Σχόλια Χρηστών
Δεν υπάρχουν διαθέσιμα δημοσιευμένα σχόλια!