Adobe PDF (683.75 kB)
Πληροφορίες Τίτλου
Εκπαιδευτικές Θεωρίες και Μουσειακή Μάθηση
Συγγραφείς: Νικονάνου, Νίκη
Μπούνια, Αλεξάνδρα
Φιλιππουπολίτη, Αναστασία
Χουρμουζιάδη, Αναστασία
Γιαννούτσου, Νικολέτα
Κριτικός Αναγνώστης: Νάκου, Ειρήνη
Θεματικές Κατηγορίες: ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ > ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΕΥΡΕΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ) > ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ
Περιγραφή
Περίληψη:
Ο εκπαιδευτικός ρόλος του μουσείου στηρίζεται στην ύπαρξη μιας συγκροτημένης εκπαιδευτικής πολιτικής, που στο θεωρητικό της υπόβαθρο αντλεί τα συστατικά της μέρη από την Παιδαγωγική και στην αναγνώριση ότι το κοινό είναι διαφοροποιημένο. Θα συζητήσουμε το θεωρητικό υπόβαθρο της μουσειακής εκπαίδευσης εστιάζοντας την ανάλυσή μας στις εκπαιδευτικές θεωρίες γνώσης, μάθησης και διδασκαλίας και, σταδιακά, θα αναλύσουμε τα χαρακτηριστικά τής μάθησης στο μουσείο και τα μοντέλα που έχουν αναπτυχθεί για να την μελετήσουν. Οι θεωρίες γνώσης και μάθησης αποτελούν την ουσία της μουσειακής εκπαίδευσης, καθώς βάσει αυτών εφαρμόζονται οι διδακτικές μέθοδοι στις εκθέσεις και στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Τέσσερις εκπαιδευτικές θεωρίες αποτελούν την απόρροια της σχέσης των θεωριών γνώσης με τις θεωρίες μάθησης: ο συμπεριφορισμός, ο διδακτισμός, ο κονστρουκτιβισμός και η ανακάλυψη. Κάθε μία από αυτές, στην εφαρμοσμένη της διάσταση, προσφέρει διαφορετικές μουσειακές εμπειρίες στον επισκέπτη.
Γλωσσική Επιμέλεια: Αποστολή, Περσία
Τεχνική Επεξεργασία: Μπρέλλης, Χριστόφορος
Γραφιστική Επιμέλεια: Μπρέλλης, Χριστόφορος
Τύπος: Κεφάλαιο
Ημερομηνία Δημιουργίας: 2015
Πληροφορίες Τεκμηρίου
Άδεια Χρήσης: Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές (CC BY-NC-ND 4.0)
Handle http://hdl.handle.net/11419/713
Βιβλιογραφική Αναφορά: Νικονάνου, Ν., Μπούνια, Α., Φιλιππουπολίτη, Α., Χουρμουζιάδη, Α., & Γιαννούτσου, Ν. (2015). Εκπαιδευτικές Θεωρίες και Μουσειακή Μάθηση [Κεφάλαιο]. Στο Νικονάνου, Ν., Μπούνια, Α., Φιλιππουπολίτη, Α., Χουρμουζιάδη, Α., & Γιαννούτσου, Ν. 2015. Μουσειακή μάθηση και εμπειρία στον 21ο αιώνα [Προπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://hdl.handle.net/11419/713
Γλώσσα: Ελληνικά
Αποτελεί μέρος του: Μουσειακή μάθηση και εμπειρία στον 21ο αιώνα
Προέλευση έκδοσης: Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις