Πληροφορίες Τίτλου | |
Μουσειακή μάθηση και εμπειρία στον 21ο αιώνα |
|
Συγγραφείς: |
Νικονάνου, Νίκη Μπούνια, Αλεξάνδρα Φιλιππουπολίτη, Αναστασία Χουρμουζιάδη, Αναστασία Γιαννούτσου, Νικολέτα |
Κριτικός Αναγνώστης: |
Νάκου, Ειρήνη |
Θεματικές Κατηγορίες: | ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ > ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΕΥΡΕΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ) > ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ |
Λέξεις-κλειδιά: |
Μουσειακή Μάθηση
Μη τυπική Εκαπαίδευση Θεωρίες Μάθησης Μέθοιδοι Μάθησης Μουσείο - Σχολείο Περιβάλλοντα Μάθησης Ψηφιακά Μέσα Εκαπιδευτικό Υλικό Αξιολόγηση |
Περιγραφή | |
Περίληψη: |
Το βιβλίο στοχεύει να παράσχει μια συνολική εικόνα στα επιμέρους στοιχεία που διαμορφώνουν το σύγχρονο πρόσωπο της μουσειοπαιδαγωγικής και να συζητήσει ζητήματα σχετικά με τον χαρακτήρα της μάθησης στο μουσείο. Η ανάλυση βασίζεται σε θεωρητικές προσεγγίσεις και τεκμηριώνεται με παραδείγματα από την ελληνική και διεθνή μουσειακή πραγματικότητα. Στην εισαγωγή (κεφ.1) παρουσιάζεται το γενικό πλαίσιο της μουσειοπαιδαγωγικής σήμερα και στη συνέχεια το βιβλίο χωρίζεται σε τρία μέρη. Στο πρώτο μέρος με τίτλο: Θεωρητικές προσεγγίσεις: Μέθοδοι και στόχοι (κεφ.2, 3) αναλύεται το θεωρητικό υπόβαθρο της μουσειακής εκπαίδευσης εστιάζοντας στις εκπαιδευτικές θεωρίες γνώσης, μάθησης και διδασκαλίας και στα χαρακτηριστικά της μάθησης στο μουσείο. Στη συνέχεια, εξετάζεται η μουσειοπαιδαγωγική στοχοθεσία και αναλύονται οι μέθοδοι και τα είδη δραστηριοτήτων που αξιοποιούνται για την υποστήριξη της εμπειρίας του επισκέπτη.
Το δεύτερο μέρος: Μουσειακή μάθηση και κοινό (κεφ. 4,5,6,7) είναι αφιερωμένο στις διαφορετικές ομάδες κοινού στις οποίες απευθύνεται το μουσείο για την επίτευξη του εκπαιδευτικού του ρόλου. Αναλύονται οι σχέσεις μουσείου-σχολείου, οι δραστηριότητες που απευθύνονται στον ελεύθερο χρόνο του κοινού (οικογένειες, παιδιά, ενήλικες, υπερήλικες κ.ά.) και οι στρατηγικές προσέγγισης ομάδων κοινού που δεν έχουν πρόσβαση στο μουσειακό πολιτιστικό αγαθό. Η ενότητα ολοκληρώνεται με ένα κεφάλαιο σχετικά με την έννοια και τις βασικές αρχές της έρευνας κοινού και της αξιολόγησης, ως βασικού εργαλείου για την επίτευξη μαθησιακών διαδικασιών με επίκεντρο τον επισκέπτη.
Το τρίτο μέρος του βιβλίου: Μέσα και περιβάλλοντα μάθησης και εμπειρίας (κεφ. 8,9,10) εξετάζει τα διδακτικά μέσα που αξιοποιούνται στη μουσειοπαιδαγωγική. Συγκεκριμένα, αναλύεται ο ίδιος ο μουσειακός χώρος ως ένα περιβάλλον μάθησης και, στη συνέχεια, το εκπαιδευτικό υλικό (έντυπο υλικό, Μουσειοσκευές, κ.ά.), και τα ψηφιακά μέσα που χρησιμοποιούνται ολοένα και πιο διευρύμενα στις παιδαγωγικές στρατηγικές των μουσείων.
|
Γλωσσική Επιμέλεια: |
Αποστολή, Περσία |
Τεχνική Επεξεργασία: |
Μπρέλλης, Χριστόφορος |
Γραφιστική Επιμέλεια: |
Μπρέλλης, Χριστόφορος |
Άλλοι συντελεστές: |
Eικονογράφηση: Γιώργος Κωνσταντίνου |
Τύπος: |
Προπτυχιακό εγχειρίδιο |
Ημερομηνία Δημιουργίας: | 2015 |
Πληροφορίες Τεκμηρίου | |
ISBN |
978-960-603-082-6 |
Άδεια Χρήσης: |
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές (CC BY-NC-ND 4.0) |
DOI | http://dx.doi.org/10.57713/kallipos-918 |
Handle | http://hdl.handle.net/11419/712 |
Βιβλιογραφική Αναφορά: | Νικονάνου, Ν., Μπούνια, Α., Φιλιππουπολίτη, Α., Χουρμουζιάδη, Α., & Γιαννούτσου, Ν. (2015). Μουσειακή μάθηση και εμπειρία στον 21ο αιώνα [Προπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://dx.doi.org/10.57713/kallipos-918 |
Γλώσσα: |
Ελληνικά |
Αποτελείται από: |
1. Μουσειακή μάθηση και εμπειρία στον 21ο αιώνα: Εισαγωγή 2. Εκπαιδευτικές Θεωρίες και Μουσειακή Μάθηση 3. Μουσειοπαιδαγωγικές μέθοδοι: Συμμετοχή-εμπειρία-δημιουργία 4. Μουσεία και τυπική εκπαίδευση 5. Προγράμματα ελεύθερου χρόνου: Οικογένειες, παιδιά, ενήλικες 6. Προσεγγίζοντας διαφορετικές κοινότητες: Δράσεις κοινωνικής ένταξης, διαπολιτισμικής αγωγής και διεύρυνσης της προσβασιμότητας για εμποδιζόμενα άτομα 7. Έρευνα επισκεπτών και αξιολόγηση: Η «φωνή» του κοινού 8. Η παιδαγωγική του μουσειακού χώρου 9. Εκπαιδευτικά εργαλεία: Έντυπα και υλικά 10. Αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων στη μουσειοπαιδαγωγική |
Αριθμός σελίδων |
256 |
Προέλευση έκδοσης: |
Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις |
Μπορείτε να δείτε επίσης | |
Σχόλια Χρηστών | |
Δεν υπάρχουν διαθέσιμα δημοσιευμένα σχόλια! | |