DSpace

Πληροφορίες Τίτλου
Τίτλος: Διγλωσσία & Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης Γλώσσας
Υπότιτλος: ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ & ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Συγγραφείς:Σκούρτου, Ελένη
Κούρτη-Καζούλλη, Βασιλεία
Σελλά-Μάζη, Ελένη
Χατζηδάκη, Ασπασία
Ανδρούσου, Αλεξάνδρα
Ρεβυθιάδου, Ανθούλα
Τσοκαλίδου, Πετρούλα
Κριτικός Αναγνώστης: Ανδρουλάκης, Γεώργιος
Σχολές/Τμήματα: ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ, ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ, ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
ΤΜΗΜΑ ΤΟΥΡΚΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΑΣΙΑΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
Θέμα: 
Λέξεις-κλειδιά: 
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ
ΔΙΓΛΩΣΣΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ & ΠΑΛΛΙΝΟΣΤΟΥΝΤΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ
ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΡΟΜΑ ΜΑΘΗΤΕΣ
ΟΜΟΓΕΝΕΙΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΣΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΒΑΛΛΟΝ
Περιγραφή
Περίληψη: 
Η Διγλωσσία στην Ελλάδα όπως και στον υπόλοιπο κόσμο, κατ' αρχάς εξηγείται ιστορικά: πολλές γλώσσες και γλωσσικές ποικιλίες συνυπάρχουν στον ελλαδικό χώρο, επειδή αυτός ο χώρος υπήρξε τμήμα μεγάλων πολυγλωσσικών και πολυποτισμικών κρατικών σχηματισμών, όπως ήταν η Οθωμανική Αυτοκρατορία. Στη πιo πρόσφατη ιστορία, η μετανάστευση και οι μετακινήσεις ανθρώπων από και προς την Ελλάδα δημιουργούν πρόσθετα είδη διγλωσσίας με την Ελληνική να συνυπάρχει με άλλες γλώσσες. Αυτό δημιουργεί την αναγκαιότητα διδασκαλίας της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας μέσα από τη σκοπιά της διγλωσσίας. Πολλές εφαρμογές έχουν σχεδιαστεί & υλοποιηθεί στο πλαίσιο προγραμμάτων εκπαιδευτικής παρέμβασης μεγάλης κλίμακας που απευθύνονται σε ειδικές ομάδες μαθητών (Μουσουλμάνοι μαθητές στη Θράκη, Ρομά, αλλοδαποί και παλιννοστούντες μαθητές, μαθητές ελληνικής καταγωγής στη διασπορά), χρηματοδοτούνται από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους και υλοποιούνται από ελληνικά πανεπιστήμια. Το κοινό στοιχείο που έχουν τα προγράμματα αυτά, αν και εστιάζουν σε διαφορετικές πληθυσμιακές ομάδες, είναι η διδασκαλία/εκμάθηση της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας. Σε κάθε περίπτωση έχουμε ένα διακριτό είδος διγλωσσίας με διαφορετικές γλώσσες να συνδυάζονται με την Ελληνική. Σε αυτό το πλαίσιο αναπτύχθηκε πολύτιμη εμπειρία σε σχέση με τη διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας. Η εμπειρία αυτή εμπλουτίζεται συνεχώς από εφαρμογές σε ηλεκτρονικό περιβάλλον. Τα συμπεράσματα από τη διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας σε συμβατικό και ηλεκτρονικό περιβάλλον και μέσα από τη σκοπιά της διγλωσσίας έχουν ευρύτερη σημασία γιατί συμβάλλουν σε έναν επαναπροσδιορισμό τόσο της διδασκαλίας της μητρικής όσο και της διδασκαλίας της ξένης γλώσσας.
Ημερομηνία Δημιουργίας: 3-Ιού-2016
Πληροφορίες Τεκμηρίου
Είδος Τεκμηρίου: Σύγγραμμα
URI: http://hdl.handle.net/11419/6346
ISBN: 978-960-603-480-0
ID Ευδόξου: 59303665
Βιβλιογραφική Αναφορά:Σκούρτου, Ε., Κούρτη-Καζούλλη, Β., Σελλά-Μάζη, Ε., Χατζηδάκη, Α., Ανδρούσου, Α., Ρεβυθιάδου, Α., Τσοκαλίδου, Π., 2016. Διγλωσσία & Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης Γλώσσας. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα:Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/6346
Γλώσσα: Ελληνικά
Αποτελείται από: 1. Διγλωσσία & Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης Γλώσσας: Εισαγωγή
2. Η Διγλωσσία στην Ελλάδα
3. Η ελληνική γλώσσα ως δεύτερη και ως ξένη στη διασπορά – Εκπαιδευτικές δράσεις και νέα δεδομένα
4. Εκπαίδευση των παιδιών Ρομά
5. Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις εκτός σχολικού χρόνου του προγράμματος εκπαίδευσης των παιδιών της μειονότητας: Δράσεις γραμματισμού στο σύνθετο κοινωνικό πλαίσιο της Θράκης
6. Πρόγραμμα «Εκπαίδευση Αλλοδαπών και Παλιννοστούντων Μαθητών»
7. Τεχνολογικά Υποβοηθούμενη Γλωσσική Εκμάθηση: Εφαρμογές στην Ελλάδα
8. Η ομάδα και το πολυγλωσσικό περιοδικό Πολύδρομο, για τη διγλωσσία και τον πολυπολιτισμό στην εκπαίδευση και την κοινωνία
9. ΔΙΓΛΩΣΣΙΑ & ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ: Συμπεράσματα
Άδεια Χρήσης: Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Όχι Παράγωγα Έργα
Σχετικά Μαθήματα: 
1. ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΠΟΛΥΜΟΡΦΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ [ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ, ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ]
2. ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΠΟΛΥΜΟΡΦΙΑ ΣΤΗ ΡΟΔΟ [ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ, ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ]
3. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ [ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ, ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ]
4. ΔΙΓΛΩΣΣΙΑ [ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ, ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ]
Γλωσσική Επιμέλεια: Κονάχος, Δημήτριος
Τεχνική Επεξεργασία: Λουκέρη, Σοφία
Εμφανίζεται στις συλλογές:Ανθρωπιστικές και Νομικές Επιστήμες, Επιστήμες Τεχνών και Γραμμάτων

Thumbnail

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:

Μορφότυπο Μέγεθος Περιγραφή
Adobe PDF11,1 MB-KατεβάστεΔείτε
Electronic Publication10,82 MB-KατεβάστεΔείτε

Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα

Όροι χρήσης HEAL-Link © 2015

HEAL-Link NTUA GRNET European Union EDULLL ESPA