Adobe PDF (849.33 kB)
Title Details:
Σταθμισμένα και άτυπα κριτήρια αξιολόγησης μαθησιακών δυσκολιών
Authors: Tzivinikou, Sotiria
Reviewer: Galantomos, Ioannis
Subject: HUMANITIES AND ARTS > EDUCATION AND EDUCATION SCIENCES > EDUCATION (BY GROUP) > SPECIAL (NEEDS) EDUCATION
HUMANITIES AND ARTS > EDUCATION AND EDUCATION SCIENCES > DIDACTICS
HUMANITIES AND ARTS > EDUCATION AND EDUCATION SCIENCES > TEACHING AND LEARNING (PROCESSES AND METHODOLOGY)
HUMANITIES AND ARTS > EDUCATION AND EDUCATION SCIENCES > EDUCATION (BY GROUP) > SPECIAL (NEEDS) EDUCATION
HUMANITIES AND ARTS > EDUCATION AND EDUCATION SCIENCES > TEACHING AND LEARNING (PROCESSES AND METHODOLOGY) > LEARNING PROCESS
HUMANITIES AND ARTS > EDUCATION AND EDUCATION SCIENCES > THEORY OF EDUCATION (BROAD EDUCATIONAL CONCEPTS) > EDUCATIONAL METHODS > TEACHING METHODS
HUMANITIES AND ARTS > EDUCATION AND EDUCATION SCIENCES > TEACHING AND LEARNING (PROCESSES AND METHODOLOGY) > TEACHING > TEACHING METHODS > REMEDIAL TEACHING
Keywords:
Learning Disabilities
Educational Intervention
Strategies
Responce To Instruction
Responce To Intervention
Instructional Approaches
Assessment
Accommodations
Modifications
Adaptations
Adaptive Tools And Materials
Lesson Plans
Multileveled Instruction
Description:
Abstract:
- Δείγματα διαγνωστικού υλικού για τον ειδικό παιδαγωγό και τον εκπαιδευτικό της τυπικής τάξης
- Δείγματα διδακτικού υλικού για τη διδασκαλία της Γλώσσας και των Μαθηματικών
- Παραδείγματα καλών πρακτικών και εφαρμογή στρατηγικών στην τάξη
- Το κεφάλαιο αντιστοιχεί σε μια (1) διδακτική εβδομάδα στο μάθημα Εκπαιδευτικές Παρεμβάσεις στις Μαθησιακές Δυσκολίες και σε δύο (2) διδακτικές εβδομάδες στα μαθήματα Πρακτική ΣΜΕΑ Ι & ΙΙ
Linguistic Editors: Kitsiou, Stavroula
Technical Editors: Loukeri, Sofia
Type: Chapter
Creation Date: 2015
Item Details:
License: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr
Handle http://hdl.handle.net/11419/5339
Bibliographic Reference: Tzivinikou, S. (2015). Σταθμισμένα και άτυπα κριτήρια αξιολόγησης μαθησιακών δυσκολιών [Chapter]. In Tzivinikou, S. 2015. Μαθησιακές δυσκολίες - διδακτικές παρεμβάσεις [Undergraduate textbook]. Kallipos, Open Academic Editions. https://hdl.handle.net/11419/5339
Language: Greek
Is Part of: Μαθησιακές δυσκολίες - διδακτικές παρεμβάσεις
Publication Origin: Kallipos, Open Academic Editions