DSpace

Πληροφορίες Τίτλου
Τίτλος: Διδακτική της βιολογίας
Συγγραφείς:Αθανασίου, Κυριάκος
Κριτικός Αναγνώστης: Παπαδοπούλου, Πηνελόπη
Σχολές/Τμήματα: ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ, ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Θέμα: 
Λέξεις-κλειδιά: 
ΒΙΟΛΟΓΙΑ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ
ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΗΤΙΣΜΟΣ
ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ
Περιγραφή
Περίληψη: 
Η επιλογή του συγγραφέα να μην εντάξει το παρόν σύγγραμμα στην ενότητα της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών συνιστά μία συνειδητή επιλογή, σε μια προσπάθεια διαφοροποίησης της Διδακτικής της Βιολογίας (ΔΒ) από τη συγκεκριμένη ενότητα. Η ΔΒ συνιστά ξεχωριστό επιστημονικό πεδίο με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που την διαφοροποιούν σε σημαντικό βαθμό από τη «Διδακτική των Φυσικών Επιστημών», όπως λ.χ. είναι η ύπαρξη «Ενοποιητικής Θεωρίας» όπως αυτής της Θεωρίας της Εξέλιξης. Φυσικά, η Βιολογία και η Διδακτική της, σε μεγάλο βαθμό ακολουθούν και συνυπάρχουν με τη Διδακτική των ΦΕ, όπου η δεσπόζουσα άποψη- Διδακτικό μοντέλο που κυριαρχεί σήμερα παγκοσμίως, είναι αυτό της Διερεύνησης και του Εποικοδομητισμού. Στα πλαίσια αυτά, στο παρόν σύγγραμμα γίνεται μια προσπάθεια να υπάρχουν δύο με τρεις ενότητες αφιερωμένες στις αντιλήψεις των μαθητών για σημαντικές ενότητες της Βιολογικής γνώσης, όπως η Εξέλιξη, η Κληρονομικότητα, η Φωτοσύνθεση. Παράλληλα, γίνεται μια προσπάθεια παρουσίασης στρατηγικών Εννοιολογικής Αλλαγής. Μιας αλλαγής, για την οποία πιστεύεται πλέον πως κατακτάται μέσα από μορφές Ενεργητικής Μάθησης και Διδασκαλίας, όπως είναι Μάθηση Μέσω Διερεύνησης (ΜΜΔ).
Θα μπορούσε κανείς να πει πως ΜΜΔ είναι η προσπάθεια μεταφοράς της Επιστημονικής Μεθόδου (ΕΜ) στη σχολική τάξη. Για το λόγο αυτό, σημαντικό μέρος του εγχειριδίου αφιερώνεται στην κατανόηση και σε εφαρμογές μεθόδων ΜΜΔ, σε σχέση με την εφαρμογή τους σε συγκεκριμένα παραδείγματα διδασκαλίας ενοτήτων της Βιολογίας. Παράλληλα, μία σε βάθος κατανόηση από τον υποψήφιο εκπαιδευτικό του τί είναι η ΕΜ και πώς συνδέεται με τις σύγχρονες τάσεις στη Διδακτική των ΦΕ και της Βιολογίας, προϋποθέτει την εξοικίωση με την Ιστορία των Επιστημών. Μια εξοικείωση που μπορεί και η ίδια να αποτελέσει εργαλείο διδασκαλίας. Ιδιαίτερα όταν κανείς ανατρέξει σε σημαντικές Επιστημονικές Διαμάχες, όπως αυτή για την Αυτόματη Γένεση, κ.α. Έτσι, μέρος του εγχειριδίου αφιερώνεται στην ενότητα αυτή
Ημερομηνία Δημιουργίας: 2015
Πληροφορίες Τεκμηρίου
Είδος Τεκμηρίου: Σύγγραμμα
URI: http://hdl.handle.net/11419/4794
ISBN: 978-960-603-076-5
ID Ευδόξου: 320350
Βιβλιογραφική Αναφορά:Αθανασίου, Κ., 2015. Διδακτική της βιολογίας. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα:Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/4794
Γλώσσα: Ελληνικά
Αποτελείται από: 1. Για την Επιστημονική Μέθοδο: Ιστορική Διαδρομή. Από τον επιστημονικό θετικισμό στον μεταθετικισμό
2. Για την Επιστημονική Μέθοδο: Μοναδική ή πολλαπλή;
3. Ιστορική πορεία του Δαρβινισμού: Από τον Αριστοτελισμό στο Νεο-Δαρβινισμό και από την Τυπολογία στην Πληθυσμιακή οπτική
4. Για τη θέση της Βιολογίας ανάμεσα στις Επιστήμες: Διδακτικές προεκτάσεις
5. Μια ιστορική θεώρηση της ανακάλυψης του Γενετικού Κώδικα
6. Η ιστορία της Βιολογίας ως Διδακτικό εργαλείο
7. Διδακτική των Φυσικών Επιστημών- Εποικοδομητισμός
8. Χρήση Μοντέλων και Αναλογιών στη Διδασκαλία των ΦΕ και της Βιολογίας
9. Από τη Μνήμη στους Εννοιολογικούς Χάρτες
10. Χάρτες Εννοιών στη Βιολογία
11. Για τις Εναλλακτικές και άλλες ιδέες των μαθητών πάνω στις έννοιες της Γενετικής και της Κληρονομικότητας
12. Ιδέες των μαθητών για την Εξέλιξη και την Φυσική Επιλογή
13. Ιστορική Διαδρομή: Ιστορία της Διερευνητικής Μάθησης και Διδασκαλίας στις ΗΠΑ: Dewey- Schwab και BSCS (The Biological Science Curriculum Study). Aπόψεις της NRC στη δεκαετία του ΄90
14. Η περίπτωση του BSCS (The Biological Science Curriculum Study)
15. Συνεργατική Μάθηση στη διδασκαλία της Βιολογίας
16. Η μέθοδος Project
17. Μάθηση μέσω Διερεύνησης (ΜΜΔ) και Διδακτική των ΦΕ και της Βιολογίας στον αστερισμό του Εποικοδομητισμού
Άδεια Χρήσης: Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Όχι Παράγωγα Έργα
Σχετικά Μαθήματα: 
1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ [ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ, ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ]
2. ΟΙ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥΣ [ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ, ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ]
3. ΒΙΟΛΟΓΙΑ (γ) [ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ, ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ]
4. Επιμόρφωση εκπαιδευτικών [ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΓΩΓΗΣ, ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ]
5. Οικολογία [ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΓΩΓΗΣ, ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ]
6. Περιβαλλοντική Εκπαίδευση [ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΓΩΓΗΣ, ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ]
Τεχνική Επεξεργασία: Τσιώνης, Ηλίας
Τύπος έκδοσης: Εκδόσεις Κάλλιπος
Εμφανίζεται στις συλλογές:Ιατρικές Επιστήμες και Επιστήμες της Ζωής

Thumbnail

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:

Μορφότυπο Μέγεθος Περιγραφή
Adobe PDF12,45 MB-KατεβάστεΔείτε
Electronic Publication12,33 MB-KατεβάστεΔείτε

Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα

Όροι χρήσης HEAL-Link © 2015

HEAL-Link NTUA GRNET European Union EDULLL ESPA