DSpace

Πληροφορίες Τίτλου
Τίτλος: Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ
Συγγραφείς:Καρακάσης, Απόστολος
Γούσιος, Χρήστος
Κεφάλας, Κωνσταντίνος
Κριτικός Αναγνώστης: Στεφανή, Ευανθία
Σχολές/Τμήματα: ΤΜΗΜΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ, ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
Θέμα: 
Λέξεις-κλειδιά: 
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ
ΓΥΡΙΣΜΑ
ΜΟΝΤΑΖ
ΗΧΟΣ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ
ΦΩΤΙΣΜΟΣ
Περιγραφή
Περίληψη: 
Η συνέντευξη είναι μία αφηγηματική τεχνική που εξαιτίας της κατάχρησής της έχει καταλήξει να αμφισβητείται από πολλούς δημιουργούς. Αφού εξεταστούν τα επιχειρήματα υπέρ και κατά της τεχνικής αυτής, διακρίνονται τρεις διαφορετικές λειτουργίες της συνέντευξης (πληροφοριακή, ρητορική, αφηγηματική) αλλά και μια σειρά από διαφορετικές σκηνοθετικές προσεγγίσεις (π.χ. με συμμετοχή του ερευνητή ή όχι, off, ομαδική, σαν μονόλογος κ.α.). Δίνονται πρακτικές κατευθύνσεις σε σχέση με την προετοιμασία της συνέντευξης, την πρώτη συνάντηση, τη σύνταξη του ερωτηματολόγιου και φυσικά για το γύρισμα, με έμφαση στη «μαιευτική διαδικασία» αλλά και θέματα που αφορούν τη σκηνοθεσία (mise en scene), τη φωτογραφία και τον ήχο. Στο τέλος του κεφαλαίου δίνεται η έκτη άσκηση, το γύρισμα μιας συνέντευξης που θα μπορέσει στη συνέχεια να συνδυαστεί με το υλικό της τέταρτης άσκησης (πορτρέτο).
Πίνακας Περιεχομένων: 
1. Η συνέντευξη, μία αφηγηματική τεχνική υπό αμφισβήτηση

2. Ο λόγος κατά της συνέντευξης

3. Η υπεράσπιση της συνέντευξης

4. Διαφορετικές λειτουργίες της συνέντευξης
4.1 Πληροφοριακή ή πραγματολογική συνέντευξη (με ειδικούς)
4.2 Ρητορική Συνέντευξη ή ανάπτυξης ιδεών (από ειδικούς ή μη)
4.3 Αφηγηματική συνέντευξη (με μάρτυρες)

5. Κύριες σκηνοθετικές προσεγγίσεις της συνέντευξης
5.1 Συνέντευξη με τη συμμετοχή του ερευνητή
5.2 Η συνέντευξη ως μονόλογος σε σκηνές παρατήρησης
5.3 Συνέντευξη off
5.4 Ομαδική συνέντευξη
5.5 Vox-Pop

6. Προετοιμασία συνέντευξης
6.1 Επιλογή προσώπων
6.2 Η πρώτη επαφή
6.3 Το περιεχόμενο της πρώτης συνάντησης
6.4 Το ερωτηματολόγιο

7. Γύρισμα συνέντευξης
7.1 Η «μαιευτική διαδικασία»
7.2 Το στήσιμο (mise en scene) της συνέντευξης
7.2.1 Η χωροθέτηση
7.2.2 Η απόσταση από τον άξονα και το μέγεθος του κάδρου
7.2.3 Η φωτογραφία
7.2.4 Ο ήχος
7.2.5 Προετοιμάζοντας το μοντάζ

8. Μετά τη συνέντευξη
Ημερομηνία Δημιουργίας: 2015
Πληροφορίες Τεκμηρίου
Είδος Τεκμηρίου: Κεφάλαιο Συγγράμματος
URI: http://hdl.handle.net/11419/3872
Βιβλιογραφική Αναφορά:Καρακάσης, Α., Γούσιος, Χ., Κεφάλας, Κ. 2015. Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ. [Κεφάλαιο Συγγράμματος]. Στο Καρακάσης, Α., Γούσιος, Χ., Κεφάλας, Κ. 2015. Εφόδιο για νέους ντοκιμαντερίστες. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα:Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. κεφ 3. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/3872
Γλώσσα: Ελληνικά
Αποτελεί μέρος του: Εφόδιο για νέους ντοκιμαντερίστες
Άδεια Χρήσης: Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Όχι Παράγωγα Έργα
Σχετικά Μαθήματα: 
1. ΜΟΝΤΑΖ ΙΙΙ [ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ]
2. ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ I [ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ]
3. ΠΑΡΑΓΩΓΗ II [ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ]
4. ΉΧΟΣ-ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ II [ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ]
5. ΠΑΡΑΓΩΓΗ I [ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ]
6. ΉΧΟΣ-ΜΟΥΣΙΚΗ IV [ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ]
7. ΉΧΟΣ-ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ I [ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ]
Τεχνική Επεξεργασία: Μπρέλλης, Χριστόφορος
Γραφιστική Επιμέλεια: Μπρέλλης, Χριστόφορος
Τύπος έκδοσης: Εκδόσεις Κάλλιπος
Εμφανίζεται στις συλλογές:Ανθρωπιστικές και Νομικές Επιστήμες, Επιστήμες Τεχνών και Γραμμάτων

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:

Μορφότυπο Μέγεθος Περιγραφή
Adobe PDF1,03 MB-KατεβάστεΔείτε

Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα

Όροι χρήσης HEAL-Link © 2015

HEAL-Link NTUA GRNET European Union EDULLL ESPA