Adobe PDF (1.13 MB)
Title Details:
Co.M.P.A.S.S. Approach (Communication Music Processes Awareness Strategies and Solutions)
Authors: Psaltopoulou, Theodora
Zafranas, Nikolaos
Kaminis, Ioannis
Reviewer: Stamou, Lida
Subject: HUMANITIES AND ARTS > EDUCATION AND EDUCATION SCIENCES > FIELDS OF PEDAGOGY > MUSIC PEDAGOGY
LAW AND SOCIAL SCIENCES > PSYCHOLOGY > CLINICAL PSYCHOLOGY
LAW AND SOCIAL SCIENCES > PSYCHOLOGY > HEALTH AND MENTAL HEALTH TREATMENT AND PREVENTION > PSYCHOTHERAPY AND PSYCHOTHERAPEUTIC COUNSELING
LAW AND SOCIAL SCIENCES > PSYCHOLOGY > HEALTH AND MENTAL HEALTH TREATMENT AND PREVENTION > PSYCHOANALYTIC THERAPY
Description:
Abstract:
This chapter begins by explaining the reasons why the three authors conducted qualitative research aimed at exploring the four types of discourse in the teacher-student communicative relationship. It then describes the main findings of the research, which led to the initial idea and development of the innovative Co.M.P.A.S.S. approach. The chapter continues with recommendations for training musicians in this approach, including the necessary supervision process, and concludes with a record and description of qualitative research with musicians who attended Community Music Therapy performances with individuals with disabilities and/or had some initial level of music therapy training. These musicians reported significant changes in their relationship with disability as well as with their own music practice.
Table of Contents:
Κεφάλαιο 5. Προσέγγιση Co.M.P.A.S.S. 108
(Communication Music Processes Awareness Strategies and Solutions) 108
5.1 Έρευνα 108
5.1.1 Θεωρητικό Υπόβαθρο 109
5.1.2 Υπόθεση της έρευνας 112
5.1.3 Σκοπός της Έρευνας 112
5.1.4 Μέθοδος 113
5.1.5 Περιγραφή έρευνας 113
5.1.6 Ευρήματα 114
5.1.7 Δύο Συνοπτικά Παραδείγματα Επικοινωνίας στο Μάθημα Πιάνου 115
5.1.7.1 Μαρία 115
5.1.7.2 Αντώνης 116
5.1.8 Συζήτηση-Προτάσεις 116
Εικόνα 5.1 117
5.2 Προσέγγιση διδασκαλίας μουσικής: “Co.M.P.A.S.S.” Communication Music Processes Awareness Strategies and Solutions 118
5.2.1 Ανάλυση των όρων 118
5.2.1.1 Communication: Επικοινωνία 118
5.2.1.2 Music: Μουσική 119
5.2.1.3 Processes: Διαδικασίες 120
5.2.1.4 Awareness: Συνειδητότητα 122
5.2.1.5 Strategies and Solutions: Στρατηγικές και Λύσεις 123
5.2.2 Εκπαίδευση του μουσικού στην προσέγγιση “Co.M.P.A.S.S.” 123
5.2.2.1 Ενημέρωση 124
5.2.2.2 Προσωπική Ψυχοθεραπεία-Ψυχανάλυση ή/και εκπαίδευση σε κάποια μορφή ψυχοθεραπείας ή ψυχανάλυσης 124
5.2.2.3 Εποπτεία 124
5.2.2.4 Παρακολούθηση Παραστάσεων Κοινωνικής Μουσικοθεραπείας ή/και Αρχική Εκπαίδευση στη Μουσικοθεραπεία 125
5.2.2.5 Αποτελέσματα 127
5.3 Επίλογος 130
Εικόνα 5.2 131
5.4 Ασκήσεις 132
Βιβλιογραφικές Αναφορές 133
Linguistic Editors: Melissourgou, Vasiliki
Technical Editors: Kaminis, Ioannis
Type: Chapter
Creation Date: 2015
Item Details:
License: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr
Handle http://hdl.handle.net/11419/3540
Bibliographic Reference: Psaltopoulou, T., Zafranas, N., & Kaminis, I. (2015). Co.M.P.A.S.S. Approach (Communication Music Processes Awareness Strategies and Solutions) [Chapter]. In Psaltopoulou, T., Zafranas, N., & Kaminis, I. 2015. Communication in Music - Therapy - Paideia [Undergraduate textbook]. Kallipos, Open Academic Editions. https://hdl.handle.net/11419/3540
Language: Greek
Is Part of: Communication in Music - Therapy - Paideia
Number of pages 29
Publication Origin: Kallipos, Open Academic Editions