Πληροφορίες Τίτλου | |
Θεωρίες μάθησης και εκπαιδευτικό λογισμικό |
|
Συγγραφείς: |
Δημητριάδης, Σταύρος |
Κριτικός Αναγνώστης: |
Τσιάτσος, Θρασύβουλος Κωνσταντίνος |
Θεματικές Κατηγορίες: | ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ > ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ / ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ > ΑΡΧΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ |
Λέξεις-κλειδιά: |
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ |
Περιγραφή | |
Περίληψη: |
Το βιβλίο καλύπτει τις σύγχρονες θεωρίες μάθησης που προτείνουν προδιαγραφές για τη σχεδίαση και την αξιοποίηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού (ΕΛ). Τα κεφάλαια είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε καθένα απ’ αυτά να αναφέρεται σε μια συγκεκριμένη θεωρία συνοδευόμενη από θέματα σχεδίασης/ανάπτυξης ΕΛ που προδιαγράφεται από τη θεωρία. Το βιβλίο προτείνεται για αναγνώστες με υπόβαθρο: (α) τεχνολογικό (π.χ. φοιτητές τμημάτων Πληροφορικής) περιλαμβάνοντας θέματα όπως: αρχιτεκτονική λογισμικού και διαγράμματα UML, σχεδίαση διεπαφής, γλώσσες/εργαλεία μοντελοποίησης (IMS-LD), αρχιτεκτονικές προσαρμοστικών και ευφυών τεχνολογικών συστημάτων για τη μάθηση, κλπ., (β) παιδαγωγικό (π.χ. φοιτητές Παιδαγωγικών τμημάτων) καλύπτοντας θέματα όπως: θεωρίες μάθησης και σημαντικοί εκπρόσωποί τους, διδακτικά μοντέλα, μαθησιακές προδιαγραφές ΕΛ, παιδαγωγική αξιοποίηση ΕΛ κλπ. Το βιβλίο περιλαμβάνει οδηγό χρήσης που προτείνει επιλογές κεφαλαίων και θεματικών ενοτήτων ανάλογα με τον ιδιαίτερο στόχο και υπόβαθρο του διδάσκοντος και των εκπαιδευομένων. Η δομή του βιβλίου οργανώνεται ως εξής: (α) Κεφάλαιο 1: εισαγωγικό κεφάλαιο. Παρουσιάζει ένα συνεπές εννοιολογικό πλαίσιο που αποτελεί βάση για την ανάπτυξη των επόμενων κεφαλαίων. (β) Κεφάλαια 2-7: Κάθε κεφάλαιο φέρει τον τίτλο μιας θεωρίας μάθησης και παρουσιάζει (1) τις θέσεις της θεωρίας και σχετικές διδακτικές προσεγγίσεις, και (2) την επίδρασή της στη σχεδίαση ΕΛ (παραδείγματα και αρχιτεκτονικές σχετικών λογισμικών, επίδραση στη σχεδίαση διεπαφών χρήστη, σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία και εξελίξεις). (γ) Κεφάλαια 8-9: ειδικά κεφάλαια που εμβαθύνουν σε δύο από τις σημαντικότερες σήμερα περιοχές της τεχνολογικά υποστηριζόμενης μάθησης: (1) συνεργατική μάθηση με την υποστήριξη υπολογιστή, και (2) προσαρμοστικά και ευφυή συστήματα (με έμφαση επίσης στη συνεργασία). Στο τέλος κάθε κεφαλαίου υπάρχουν Κριτήρια Αξιολόγησης και στο τέλος του συγγράμματος περιλαμβάνεται υλικό εμβάθυνσης (διαδραστικές ερωτήσεις, πηγές κ.ά.).
|
Γλωσσική Επιμέλεια: |
Κονάχος, Δημήτριος |
Τεχνική Επεξεργασία: |
Καρακώστας, Αναστάσιος |
Τύπος: |
Προπτυχιακό εγχειρίδιο |
Ημερομηνία Δημιουργίας: | 2015 |
Πληροφορίες Τεκμηρίου | |
ISBN |
978-960-603-097-0 |
Άδεια Χρήσης: |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr |
DOI | http://dx.doi.org/10.57713/kallipos-665 |
Handle | http://hdl.handle.net/11419/3397 |
Βιβλιογραφική Αναφορά: | Δημητριάδης, Σ. (2015). Θεωρίες μάθησης και εκπαιδευτικό λογισμικό [Προπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://dx.doi.org/10.57713/kallipos-665 |
Γλώσσα: |
Ελληνικά |
Αποτελείται από: |
1. Βασικές Έννοιες και Ορισμοί 2. Συμπεριφορισμός 3. Γνωσιακές Θεωρίες 4. Διδακτική σχεδίαση 5. Εποικοδομισμός 6. Κοινωνικός Εποικοδομισμός 7. Κονστραξιονισμός 8. Παιχνιδοκεντρική Μάθηση 9. Κονεκτιβισμός |
Αριθμός σελίδων |
209 |
Προέλευση έκδοσης: |
Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις |
Μπορείτε να δείτε επίσης | |
Σχόλια Χρηστών | |
Δεν υπάρχουν διαθέσιμα δημοσιευμένα σχόλια! | |