Title Details: | |
Δημόσιες παρεμβάσεις - διαλογική τέχνη πεδίου |
|
Authors: |
Ntaflos, Konstantinos |
Reviewer: |
Kouros, Panagiotis-Antonios |
Subject: | HUMANITIES AND ARTS > ARTS AND LETTERS > VISUAL ARTS HUMANITIES AND ARTS > ARTS AND LETTERS > PERFORMING ARTS HUMANITIES AND ARTS > ARTS AND LETTERS > PERFORMING ARTS HUMANITIES AND ARTS > ARTS AND LETTERS > ARTS > ARTISTIC MOVEMENTS HUMANITIES AND ARTS > ARTS AND LETTERS > VISUAL ARTS > ARCHITECTURE |
Keywords: |
Participatory Culture
Intersubjectivity Feminism (gender) Relational Dialogical Common Space DIY (Do-It-Yourself) Culture Collaboration Social Community (Decision Model) Self-organising Social Systems Participatory Culture Activism Collectivism Community Collective Acts Performance Performativity Site Specific Site Oriented Site Related Functional Site Expanded Field Omnitopia Common Places |
Description: | |
Abstract: |
Στο κεφάλαιο διερευνούνται οι πρακτικές της δημόσιας τέχνης για την υλοποίηση διαλογικών τόπων και η αντίληψη του τόπου μέσα από νεότερες προσεγγίσεις στην τέχνη και από μια κριτική που ασκήθηκε προς τις τοποειδικές εικαστικές δουλειές, προσεγγίζοντας διαλογικούς τόπους μέσα στην υποκειμενική (επιτελεστική για την ταυτότητα) δημοσιοποιημένη με τον λόγο, διαλογική εμπειρία, ικανή να ανασκευάζει διανοητικά τους τόπους μέσα από δίκτυα τόπων σε κίνηση και σε ακολουθία τα οποία κατασκευάζουν οι εικαστικές τακτικές.
|
Linguistic Editors: |
Xifara, Foteini |
Technical Editors: |
Gazetas, Nikos |
Graphic Editors: |
Gazetas, Nikos |
Type: |
Chapter |
Creation Date: | 2015 |
Item Details: | |
License: |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr |
Handle | http://hdl.handle.net/11419/3180 |
Bibliographic Reference: | Ntaflos, K. (2015). Δημόσιες παρεμβάσεις - διαλογική τέχνη πεδίου [Chapter]. In Ntaflos, K. 2015. Επιτελεστικές πρακτικές τέχνης [Undergraduate textbook]. Kallipos, Open Academic Editions. https://hdl.handle.net/11419/3180 |
Language: |
Greek |
Is Part of: |
Επιτελεστικές πρακτικές τέχνης |
Publication Origin: |
Kallipos, Open Academic Editions |