DSpace

Πληροφορίες Τίτλου
Τίτλος: Εισαγωγή: Ιστοριογραφικές προσεγγίσεις και ζητήματα ερμηνείας
Συγγραφείς:Γκαρά, Ελένη
Τζεδόπουλος, Γεώργιος
Κριτικός Αναγνώστης: Σταματόπουλος, Δημήτριος
Σχολές/Τμήματα: ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ
ΤΜΗΜΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ, ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Θέμα: 
Λέξεις-κλειδιά: 
ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ
ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ
ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ
ΕΚΚΛΗΣΙΑ
ΕΞΙΣΛΑΜΙΣΜΟΣ
ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΜΟΣ
ΔΙΑΚΟΙΝΟΤΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
ΟΜΟΛΟΓΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΑΛΛΑΞΟΠΙΣΤΙΑ
Περιγραφή
Περίληψη: 
Το εισαγωγικό αυτό κεφάλαιο εξετάζει με συνθετικό και εποπτικό τρόπο τα ζητήματα ερμηνείας που συνδέονται με το υπό εξέταση ζήτημα. Οι σχέσεις χριστιανών και μουσουλμάνων στην Οθωμανική Αυτοκρατορία είναι ζήτημα που έχει προσεγγιστεί με διαφορετικούς και συχνά αντιτιθέμενους τρόπους στην ιστοριογραφία, και αποτελεί μείζον ζήτημα των εθνικών ιστοριών στην Ελλάδα, την Τουρκία και τις άλλες βαλκανικές χώρες —εν μέρει και στις αραβικές. Στόχος του κεφαλαίου είναι να κάνει κατανοητή τη διάκριση των σύγχρονων επιστημονικών προσεγγίσεων από τα στερεότυπα που κυριαρχούν στον δημόσιο λόγο, παρουσιάζοντας ταυτόχρονα και εξηγώντας τις αναπόφευκτες διαφοροποιήσεις στην ιστορική ερμηνεία που προκύπτουν από τους διαφορετικούς τρόπους προσέγγισης εντός της επιστημονικής ιστοριογραφικής παραγωγής. Έτσι γίνονται σαφή και τα πλεονεκτήματα που προσφέρει για την ανάλυση του ζητήματος η προσέγγιση της κοινωνικής ιστορίας, η οποία υιοθετείται στο βιβλίο.
Ημερομηνία Δημιουργίας: 2015
Πληροφορίες Τεκμηρίου
Είδος Τεκμηρίου: Κεφάλαιο Συγγράμματος
URI: http://hdl.handle.net/11419/2880
Βιβλιογραφική Αναφορά:Γκαρά, Ε., Τζεδόπουλος, Γ. 2015. Εισαγωγή: Ιστοριογραφικές προσεγγίσεις και ζητήματα ερμηνείας. [Κεφάλαιο Συγγράμματος]. Στο Γκαρά, Ε., Τζεδόπουλος, Γ. 2015. Χριστιανοί και μουσουλμάνοι στην οθωμανική αυτοκρατορία. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα:Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. κεφ 1. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/2880
Γλώσσα: Ελληνικά
Αποτελεί μέρος του: Χριστιανοί και μουσουλμάνοι στην οθωμανική αυτοκρατορία
Άδεια Χρήσης: Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Όχι Παράγωγα Έργα
Σχετικά Μαθήματα: 
1. ΙΣΛΑΜ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΣΤΟΥΣ ΠΡΩΙΜΟΥΣ ΝΕΟΤΕΡΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ [ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ, ΣΧΟΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑΣ]
2. ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ (1300-1839) [ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ, ΣΧΟΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑΣ]
3. Η ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ (19ος-αρχές 20ου αι.) [ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ, ΣΧΟΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑΣ]
4. ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΘΝΟΤΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΤΗΣ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ [ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ, ΣΧΟΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΤΟΥΡΚΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΑΣΙΑΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ]
5. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ [ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, ΣΧΟΛΗ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗΣ-ΔΙΕΡΜΗΝΕΙΑΣ, ΤΜΗΜΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ]
6. ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ Α [ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ, ΣΧΟΛΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ, ΤΜΗΜΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ]
7. Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ ΜΕ ΤΟ ΙΣΛΑΜ: ΑΠΟ ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ [ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ, ΤΜΗΜΑ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ]
8. Βαλκανικό Ισλάμ. Ιστορική και ανθρωπολογική προσέγγιση [ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΚΛΑΣΣΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΘΝΟΛΟΓΙΑΣ]
9. ΟΘΩΜΑΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ: ΘΕΣΜΟΙ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ [ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, ΣΧΟΛΗ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗΣ-ΔΙΕΡΜΗΝΕΙΑΣ, ΤΜΗΜΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ]
10. ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Ι (15ος-18ος αι.) [ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ, ΤΜΗΜΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ]
Γλωσσική Επιμέλεια: Λαμπαδά, Δέσποινα
Τεχνική Επεξεργασία: Κοκολάκης, Αντώνιος
Τύπος έκδοσης: Εκδόσεις Κάλλιπος
Εμφανίζεται στις συλλογές:Ανθρωπιστικές και Νομικές Επιστήμες, Επιστήμες Τεχνών και Γραμμάτων

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:

Μορφότυπο Μέγεθος Περιγραφή
Adobe PDF346,71 kBΤελικό κείμενο Εισαγωγής (Ιστοριογραφικές προσεγγίσεις και ζητήματα ερμηνείας)KατεβάστεΔείτε

Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα

Όροι χρήσης HEAL-Link © 2015

HEAL-Link NTUA GRNET European Union EDULLL ESPA