DSpace

Πληροφορίες Τίτλου
Τίτλος: Σχήματα τοπίου
Υπότιτλος: Ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΤΟΠΙΟΥ ΩΣ ΕΙΔΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ
Συγγραφείς:Μωραΐτης, Κωνσταντίνος
Κριτικός Αναγνώστης: Καναρέλης, Θεοκλής
Σχολές/Τμήματα: ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ, ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ
Θέμα: 
Λέξεις-κλειδιά: 
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΟΠΙΟΥ
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ
ΤΟΠΙΟ
ΣΧΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΠΙΑΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΤΟΠΙΟΥ
ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ
Περιγραφή
Περίληψη: 
Το ενδιαφέρον για το τοπίο αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα πολιτισμικά χαρακτηριστικά της περιόδου που διανύουμε. Όχι απλώς γιατί η περιβαλλοντική μας ευαισθησία μας προτρέπει σε μια θετικότερη σχέση με το φυσικό υπόβαθρο του τοπίου, ούτε μόνο γιατί αναγνωρίζουμε πως ο πολιτισμός μας δεν μπορεί να υπάρξει παρά μόνο σε άμεση συσχέτιση με αυτό, δηλαδή με το πολιτισμικό τοπίο. Πολύ περισσότερο η τοπιακή προσέγγιση συνιστά στην εποχή μας ένα ουσιώδες «επιστημικό» παράδειγμα, αφού θεωρητικές προσεγγίσεις, όπως τα τοπολογικά μαθηματικά επιλέγουν την εποπτεία του τοπίου ως κεντρική μεταφορά των απόψεών τους, ενώ επιπλέον η ηλεκτρονική σχεδίαση καταλήγει να συγκρίνει τα μεταβαλλόμενα μορφώματά της με τα μορφώματα του τοπίου - "landscape formations".
Εν ολίγοις, η σύγχρονη αρχιτεκτονική διδασκαλία, είτε εξαιτίας της νεότερης αειφορικής προσέγγισης, είτε εξαιτίας των νέων παραστασιακών δυνατοτήτων, υποχρεώνεται να αγκαλιάσει την τοπιακή διδασκαλία, έχοντας εντούτοις να υπερβεί τον σκόπελο του σχεδιασμού υλικοτήτων και καταστάσεων με αυξημένη ασάφεια και απροσδιοριστία, όπως για παράδειγμα τον σχεδιασμό των φυτεύσεων.
Το προτεινόμενο βοήθημα επιχειρεί να καταγράψει τη μέθοδο διδασκαλίας που εφαρμόζει ο συγγραφέας του σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά μαθήματα σπουδαστών αρχιτεκτονικής για περισσότερο από δεκαπέντε χρόνια, μέθοδος η οποία παρουσιάζεται εν μέρει στη διδακτορική διατριβή του με θέμα «Το τοπίο πολιτισμικός προσδιορισμός του τόπου». Σύμφωνα με τη μέθοδο αυτή σε μεγάλο τμήμα της ιστορίας του τοπιακού σχεδιασμού, τα ευμετάβολα χαρακτηριστικά, όπως η φύτευση, αντιμετωπίζονται με όρους σχηματικής αφαίρεσης, σχηματοποίησης. Αυτός είναι και ο τρόπος με τον οποίο ο αρχιτέκτονας ή ο σπουδαστής αρχιτεκτονικής μπορεί να αφομοιώσει τον τοπιακό σχεδιασμό ως τμήμα της ήδη συγκροτημένης συνθετικής παιδείας του και να αντιληφθεί τη συνάφεια του τοπιακού σχεδιασμού, της «αρχιτεκτονικής» τοπίου με την εκτεταμένη ιστορία της αρχιτεκτονικής προσομοίωσης και σύνθεσης.
Ημερομηνία Δημιουργίας: 2015
Πληροφορίες Τεκμηρίου
Είδος Τεκμηρίου: Σύγγραμμα
URI: http://hdl.handle.net/11419/2796
ISBN: 978-960-603-195-3
ID Ευδόξου: 320175
Βιβλιογραφική Αναφορά:Μωραΐτης, Κ., 2015. Σχήματα τοπίου. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα:Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/2796
Γλώσσα: Ελληνικά
Αποτελείται από: 1. ΣΧΗΜΑΤΑ ΤΟΠΙΟΥ: Εισαγωγική παρουσίαση
2. Η συσχέτιση αρχιτεκτονικής παιδείας και τοπιακής προσέγγισης
3. Μεθοδολογικές επισημάνσεις Ιστορικά και θεωρητικά επιχειρήματα ως τεκμηρίωση της διδασκαλίας του τοπια-κού σχεδιασμού
4. Ο σχεδιασμός του τοπίου και η διδακτική χρήση των όρων «σχήμα», «σχηματι-σμός» και «σχηματοποίηση»
5. Η σχηματοποίηση του ανάγλυφου του εδάφους: Η πρακτική οργάνωση του εδά-φους και η πολιτισμική «εμμένεια» του γήινου ανάγλυφου
6. Η σχηματοποίηση της τοπιακής φύτευσης: Συνοπτική ιστορική επισκόπηση και σύγχρονη εμπειρία
7. Σχεδιάζοντας με τη χρήση της φύτευσης ως στοιχείο «δομικό». Παραδείγματα από μαθήματα σχεδιασμού του τοπίου και διπλωματικές εργασίες
8. Ο Σχεδιασμός του Τοπίου και το γενικότερο επιστημολογικό και επιστημικό ενδιαφέρον για το τοπίο, κατά την περιόδου που διανύουμε
9. Καταληκτικά συμπεράσματα: Η αξιολόγηση της διδακτικής μεθοδολογίας που προτείνεται και η εμμονή στον συσχετισμό του Τοπιακού Σχεδιασμού, με τον Αρχιτεκτονικό και Αστικό Σχεδιασμό γενικά
10. Σχήματα τοπίου: ο σχεδιασμός του τοπίου ως ειδική περίπτωση αρχιτεκτονικής διδακτικής - Ελληνική περίληψη
11. Schemes of landscape: landscape design as a special case of architectural didactics - English Summary
Άδεια Χρήσης: Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή
Σχετικά Μαθήματα: 
1. ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ 9: ΑΣΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ [ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ, ΣΧΟΛΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ]
2. ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 5ΟΥ: ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΧΩΡΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ [ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ, ΣΧΟΛΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ]
3. ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ 8Α: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΥΠΑΙΘΡΙΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΧΩΡΩΝ ΣΕ ΑΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΟ ΤΟΠΙΟ [ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ, ΣΧΟΛΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ]
Γραφιστική Επιμέλεια: Χελιδώνη, Αικατερίνη
Τύπος έκδοσης: Εκδόσεις Κάλλιπος
Εμφανίζεται στις συλλογές:Επιστήμες Μηχανικών και Πληροφορική

Thumbnail

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:

Μορφότυπο Μέγεθος Περιγραφή
Adobe PDF17,74 MB-KατεβάστεΔείτε
Electronic Publication64,32 MB-KατεβάστεΔείτε

Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα

Όροι χρήσης HEAL-Link © 2015

HEAL-Link NTUA GRNET European Union EDULLL ESPA