LECTIO QUINTAAdobe PDF (12.19 MB)
Title Details:
Lectio Quinta
Authors: Fyntikoglou, Vasileios
Tsitsiou-Chelidoni, Chrysanthi
Reviewer: Michalopoulos, Andreas
Subject: HUMANITIES AND ARTS > ARTS AND LETTERS > PHILOLOGY > CLASSICAL PHILOLOGY > LATIN PHILOLOGY
HUMANITIES AND ARTS > HISTORY > GENERAL HISTORY, THEORY > ROMAN HISTORY (UNTIL THE REIGN OF AUGUSTUS)
HUMANITIES AND ARTS > HISTORY > ARCHAEOLOGY > ROMAN ARCHAEOLOGY
HUMANITIES AND ARTS > LINGUISTICS > FIELDS OF LINGUISTICS > APPLIED LINGUISTICS > (HUMAN) LANGUAGE INSTRUCTION > FOREIGN LANGUAGE INSTRUCTION
HUMANITIES AND ARTS > ARTS AND LETTERS > PHILOLOGY > NATIONAL LITERATURES > EUROPEAN LITERATURE > LATIN LITERATURE
Keywords:
Latin Language Grammar Syntax Texts
Later Respublica
Roman History
Roman Culture
Description:
Abstract:
Α. Κείμενο: εισαγωγή (ειδικότερη εισαγωγή επί του συγκεκριμένου κειμένου) -λατινικό κείμενο - μετάφραση - λεξιλόγιο - μεταφραστικός υπομνηματισμός. Ασκήσεις επί του κειμένου: γραμματική - μορφολογία.Β. Θέμα σύνταξης: εγκλίσεις και χρόνοι: χρήση και λειτουργία. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην πολύτροπη χρήση της υποτακτικής καθώς και στην ακολουθία των χρόνων (τόσο στην οριστική, η οποία συνήθως αγνοείται, όσο και στην υποτακτική) που συνιστά κρίσιμη ιδιαιτερότητα του λατινικού λόγου. Διδασκαλία και ασκήσεις τόσο επί λατινικών παραδειγμάτων όσο και επί νεοελληνικών που πρέπει να μεταφραστούν στα λατινικά.Γ. Επιπλέον κείμενο για εξάσκηση.
Linguistic Editors: Pappas, Vasileios
Technical Editors: Mitzias, Ioannis
Type: Chapter
Creation Date: 2015
Item Details:
License: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr
Handle http://hdl.handle.net/11419/2414
Bibliographic Reference: Fyntikoglou, V., & Tsitsiou-Chelidoni, C. (2015). Lectio Quinta [Chapter]. In Fyntikoglou, V., & Tsitsiou-Chelidoni, C. 2015. Lingua Latina [Undergraduate textbook]. Kallipos, Open Academic Editions. https://hdl.handle.net/11419/2414
Language: Greek
Consists of: 1. Υποτακτική
2. Άρνηση
3. Ακολουθία χρόνων
Is Part of: Lingua Latina
Publication Origin: Kallipos, Open Academic Editions