Πίνακας Περιεχομένων - Adobe PDF (1.18 MB)
Adobe PDF (15.41 MB)
Συνοπτικά στοιχεία
Κατεβάστε
Συνοδευτικό Υλικό
Κατεβάστε
Σχόλια Χρηστών
Σχετικά συγγράμματα
Πληροφορίες Τίτλου
Σύνθεση Ηλεκτρονικής Μουσικής
Υπότιτλος: Θεωρία και Πράξη
Συγγραφείς: Λώτης, Θεόδωρος
Θεματικές Κατηγορίες: ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ > ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΑ > ΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ ΘΕΑΜΑΤΟΣ > ΜΟΥΣΙΚΑ ΕΙΔΗ > ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ > ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΑ > ΤΕΧΝΕΣ > ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ > ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ
ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ > ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΑ > ΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ ΘΕΑΜΑΤΟΣ > ΜΟΥΣΙΚΑ ΕΙΔΗ > ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ > ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΑ > ΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ ΘΕΑΜΑΤΟΣ > ΜΟΥΣΙΚΑ ΕΙΔΗ > ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ > ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΑ > ΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ ΘΕΑΜΑΤΟΣ > ΜΟΥΣΙΚΗ > ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΑ > ΑΝΑΛΥΣΗ (ΜΟΥΣΙΚΗ)
ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ > ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΑ > ΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ ΘΕΑΜΑΤΟΣ > ΜΟΥΣΙΚΗ > ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΑ > ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ > ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΑ > ΤΕΧΝΕΣ > ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ > ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ
Λέξεις-κλειδιά:
Ηλεκτρονική μουσική
Ηλεκτροακουστική μουσική
Ακουσματική μουσική
Σύνθεση
Μουσική τεχνολογία
Μουσική με υπολογιστές
Σύγχρονη μουσική
Συγκεκριμένη μουσική
Ηχητικό μοντάζ
Ηχητική μίξη
Φασματομορφολογία
Χωρομορφολογία
Μουσική ανάλυση
Πειραματική μουσική
Τεχνικές σύνθεσης
Ηχητικές τεχνικές γραφής
Περιγραφή
Περίληψη:
Από τις αρχές του 20ού αιώνα, το τοπίο της μουσικής σύνθεσης άρχισε να μεταμορφώνεται δραματικά και με γοργούς ρυθμούς. Ήχοι προερχόμενοι από την καθημερινή ζωή, τη φύση, τη βιομηχανία και τα μέσα μεταφοράς άρχισαν να χρησιμοποιούνται από τους συνθέτες μαζί με τα παραδοσιακά όργανα. Αυτή η συνύπαρξη του παραδοσιακά «μουσικού» στοιχείου με εξω-μουσικούς παράγοντες, τροποποίησε τις στρατηγικές και τις μεθοδολογίες σύνθεσης, αλλάζοντας τελικά την ίδια τη σκέψη για το μουσικό έργο. Η σύνθεση της μουσικής έγινε οργάνωση των ήχων, η μουσική τέχνη υποδέχτηκε την τέχνη των ήχων, η νότα, ως κυρίαρχη δομική μονάδα, έδωσε τη θέση της στο ηχητικό αντικείμενο και πολλοί συνθέτες μετατόπισαν τη δουλειά τους από την ομοιογενή οικογένεια των οργάνων και των νοτών στον ετερογενή κόσμο των απανταχού ήχων. Το βιβλίο δεν επικεντρώνεται στην οργανογνωσία της ηλεκτρονικής μουσικής, η οποία καλύφθηκε, σε ένα μεγάλο μέρος, από το βιβλίο Μουσική Πληροφορική και Μουσική με Υπολογιστές (Λώτης & Διαμαντόπουλος, 2015). Εξετάζει κυρίως τις τεχνικές γραφής (writing techniques) και σύνθεσης (composition techniques) της ηλεκτρονικής μουσικής, τις τεχνικές του ηχητικού μοντάζ και της μίξης, τις βασικές αρχές της φασματομορφολογίας, καθώς και τις έννοιες της μορφής, της δομής, του χρόνου και του χώρου.
Γλωσσική Επιμέλεια: Λιθοξοΐδου, Αναστασία
Γραφιστική Επιμέλεια: Τσομπάνη, Ειρήνη
Άλλοι συντελεστές: Πίνακας εξωφύλλου: Σοφία Σταύρου, Άτιτλο (2011). Μεικτή τεχνική, 33x33.
Τύπος: Προπτυχιακό εγχειρίδιο
Ημερομηνία Δημιουργίας: 04-08-2023
Πληροφορίες Τεκμηρίου
ISBN 978-618-228-070-6
Άδεια Χρήσης: Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές (CC BY-NC-SA 4.0)
DOI http://dx.doi.org/10.57713/kallipos-301
Handle http://hdl.handle.net/11419/10249
Βιβλιογραφική Αναφορά: Λώτης, Θ. (2023). Σύνθεση Ηλεκτρονικής Μουσικής [Προπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://dx.doi.org/10.57713/kallipos-301
Γλώσσα: Ελληνικά
Αποτελείται από:
1. Οι Τέσσερις Τρόποι Ακοής και τα Επτά Κριτήρια για την Περιγραφή των Ήχων
2. Προετοιμασία του Στούντιο και της Συνθετικής Εργασίας. Συλλογή και Ηχογράφηση Πρωτογενούς Ηχητικού Υλικού. Ενεργειακά Μοντέλα
3. Χρόνος. Επεξεργασίες Χρονικής Έκτασης. Χρονικές Μετατροπές
4. Βασικές Τεχνικές Μοντάζ Ι. Φασματομορφολογία Ι
5. Βασικές Τεχνικές Μοντάζ ΙΙ. Φασματομορφολογία ΙΙ
6. Ηχητικοί Κόσμοι Ι. Βασικές Τεχνικές Μίξης Ι
7. Ηχητικοί Κόσμοι ΙΙ. Χειρονομία και Υφή. Βασικές Τεχνικές Μίξης ΙΙ
8. Δομή. Μορφή. Φασματομορφολογία ΙΙΙ
9. Επεξεργασίες Ήχου
10. Χώρος
Συνοδευτικό Υλικό
Αριθμός σελίδων 372
Προέλευση έκδοσης: Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις
Μπορείτε να δείτε επίσης
Σχόλια Χρηστών
Δεν υπάρχουν διαθέσιμα δημοσιευμένα σχόλια!